• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken in een ander exelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wessel56

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Berichten
2
beste mensen,

ik ben bezig met een exel bestand en ik wil in dit bestand gaan verticaal zoeken naar data wat in een ander bestand staat.

nu heb ik al gekeken naar een post hier op het forum maar, dit gaat over een 2003 bestand en ik weet nu niet of dit ook geld voor een 2010 bestand.

wat de bedoeling is is dat ik op basis van een bedrijfsnaam de gehele rij aan data te zien krijg.

alvast bedankt voor de reacties.

mvg wessel smits
 
Hallo Wessel,

Er is voor zo ver mij bekend geen verandering gekomen ten aanzien van vertikaal zoeken tussen 2003 en 2010.
Waar je echter zeker rekening mee moet houden is dat je geen gegevens kunt ophalen uit een gesloten bestand.
Dus je moet beide bestanden geopend hebben wil je de gegevens zichtbaar krijgen.
 
In principe kun je data halen uit een gesloten excel door een database connectie te gebruiken. echter is dat wat langzaam bij zeer veel zoekopdrachten. Voor het ophalen van een enkele rij is het echter redelijk geschikt
 
oke bedankt voor de reacties hier kan ik mee verder

mvg wessel smits
 
Hallo Wessel,

Er is voor zo ver mij bekend geen verandering gekomen ten aanzien van vertikaal zoeken tussen 2003 en 2010.
Waar je echter zeker rekening mee moet houden is dat je geen gegevens kunt ophalen uit een gesloten bestand.
Dus je moet beide bestanden geopend hebben wil je de gegevens zichtbaar krijgen.


Dit is nieuw voor mij, gebruik al jaren vert.zoeken in excel 2003 en excel 2007 en ik hoef niet beide bestanden open te hebben staan.

Niels
 
ola niels,

dit is interessant! ik heb het probleem dat thoralf aankaart nl ook :)

bij mij moeten dus idd ook beide bestanden open staan voor dit lukt. vermoedelijk heeft het met koppelingen te maken naar het desbetreffende bestand?

het zou leerrijk zijn moest je deze info (of instelling) willen delen met ons :)
 
Op basis van volgende formule zou je in een gesloten Workbook moeten kunnen gegevens ophalen:
Code:
=VLOOKUP(A1,'[C:\Documents\Excel\June2009\myfile.xls]Sheet3'!$A$1:$G$100,4,0)
Uiteraard aanpassen aan je specifieke zoekactie.
 
De formule bij mij ziet er iets anders uit als die van WHER.

Code:
=VERT.ZOEKEN(M51;'F:\DATA\AUTOCAD\planning\2011\[Planning 2011 Niels.xlsm]2011'!$B$22:$C$42;2;0)

Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan