• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal Zoeken in een UserForm VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimba

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Beste forum leden....

Ik heb een Tabel op een werkblad met namen.Nu wil ik dat zodra ik de Id nummer scan op de Userform dat de voornaam en achternaam verschijnt aangeeft.
wie kan mij hierbij helpen?

Bijlagen

Maak er eens dit van:
Code:
Private Sub Reg1_Exit(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
     Set c = Range("B:B").Find(Reg1.Text, , xlValues, xlWhole)
     If Not c Is Nothing Then
        Reg2.Text = c.Offset(, 1)
        Reg3.Text = c.Offset(, 2)
     Else
        MsgBox "This is an incorrect ID"
        Reg1.Text = ""
        Cancel = True
     End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Goedenavond Edmoor

Bedankt voor je help,het is wel gelukt aan de hand van de code die je mij heb gestuurd.
maar deze lukte alleen als de werkblad zichtbaar is.
ik zou graag willen dat de werkblad Niet zichtbaar is,
is dat mogelijk??
graag je hulp hier nogmaals bij.

Bijlagen

Weer zo'n K voorbeeld die Excel verbergt. Totaal nutteloos voor wie dan ook ook.

TS = Topic Starter.
OP = Opening Post

Bijna iedereen die zo slim is om aan instellingen te komen zou verbannen moeten worden net als mensen die code achterlaten waardoor een printer zomaar ongewenst begint te rammelen. Los van de helpers komen er natuurlijk ook veel voorbijgangers langs die opzoek zijn naar een soortgelijke vraag. Volgens mij wordt je er dan niet echt vrolijk als je alleen een invoerscherm voor je neus hebt of er een printopdracht uitgevoerd wordt. Los van alle andere instellingen die je ook nog kan verpesten.

Verbannen is misschien te heftig maar je hebt wel een punt. Voorbeeldbestanden zijn zeer nuttig voor de helpers, voorbeeldbestanden die na downloaden je Excel overhoop halen komt niet voor in het rijtje van zeer goede ideeën. Let hier dus de volgende keer op karimba

Een TS die dat doet is zich daar over het algemeen niet van bewust, dat begrijp ik dan ook wel weer.
Vandaar dat ik 'm ondanks dat toch heb geholpen.

@edmoor, Dan had jij het er toch ook even uit kunnen slopen? Het gaat niet alleen om oplossingen maar ook om het beschermen voor argeloze bezoekers zoals ik.;)

Dat had ik kunnen doen inderdaad.
En jij argeloos?
Er zijn dingen in deze hectische tijd die ik absoluut niet geloof! :D

Alsnog even uit #4 weg gesloopt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan