• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken in excel 2003 met foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

kemfoods

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Berichten
5
Beste
ik ben een volledige leek in dit excel gebeuren.
We proberen in een excel het volgende te steken :
als we een artikelnummer oproepen - dat ook de gegevens en foto's tevoorschijnkomen.
Alles lukt behalve het invoegen van deze foto's

Kan je ons helpen aub?
alvast bedankt
mvg
 
euch niet echt -

de bedoeling is
artikel nummer ingeven en dan zie je direct onderaan de gegevens en foto van dat artikel.

mvg
 
Hier nog eentje
 

Bijlagen

  • Afbeelding_Weergeven.xls
    35 KB · Weergaven: 568
Laatst bewerkt:
Bij mij opent het toch normaal:shocked:
 
Nog een voorbeeld, zonder macro.
 

Bijlagen

  • Afbeelding5.xls
    44,5 KB · Weergaven: 688
beste
dat tweede is wat ik nodig heb, kan u me de formules ervoor doorsturen aub?
mvg
 
beste
dat tweede is wat ik nodig heb, kan u me de formules ervoor doorsturen aub?
mvg
Wie bedoel je met Beste?
Als je in het bestandje van wie je bedoel kijkt, zie je de eventuele aanwezige formules.
 
Beste kemfoods,

Wat betreft mijn voorbeeld: de werking ervan steunt vooral op de "Namen" of "genaamde formules", zie hiervoor het menu Invoegen >> Namen >> Definieren (denk ik, ik heb de engelstalige versie). Bekijk hierbij vooral het "Verwijst naar" vak. De eigenlijke foto's zet je dus op Blad3. Dan selecteer je de cel onder de eerste foto, en gebruik makend van de "camera tool" zet je hiervan een "beeld" op Blad1. Met dit beeld geselecteerd klik je in de formulebalk en hernoem je dit "=fotokeuze1". Vervolgens maak je met copy/paste verschillende kopiën van dit beeld en geef ze een (logische) naam zoals "=fotokeuze2" etc..
Dit alles was al wat werk voor het voorbeeld met 5 rijen, dus als je honderden producten hebt, goede moed.
Als troost: de eerste keer dat ik zelf een voorbeeldbestand met foto's bestudeerde, heb ik daar een uur onbegrijpend zitten naar staren.
 
Onthoud hierbij ook dat Excel niet gemaakt is om met foto's te spelen. Je gaat dus bij een groot aantal foto's een onnoemelijk groot bestand krijgen. Wees niet verbaasd dat je bij honderd afbeeldingen naar de 20 Mb gaat(of meer)
 
Hallo,

ik weet dat dit al een oud onderwerp is... maar dit is wel helemaal wat ik zoek.

Alleen begrijp ik niet hoe het nu precies werkt. Ik wil het huidige bestand namelijk gaan uitbreiden maar krijg het niet voor elkaar. Kan iemand stap voor stap uitleggen hoe het moet?

alvast bedankt!

Maarten
 
foto koppelen aan een cel

Ik heb gekeken naar het voorbeeld van Wher maar ik kom er niet uit. Misschien zouden jij en / of Warm bakkertje het idd stap voor stap willen uitleggen, alvast heel hartelijk bedankt
Erwin:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan