• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken in excel met meerdere waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anwerst

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2017
Ik zou per leefloon moeten weten of er een contract bestaat. De contracten worden op naam voor een periode opgemaakt.
Met verticaal zoeken geeft hij mij de waarde van de eerst gevonden overeenkomst.

In bijlage het voorbeeld.

Ik heb er mij al suf op gezocht ... als er iemand de oplossing weet zou super zijn!

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp. Waar wil je de controle uitvoeren?

Met de volgende matrix formule (afsluiten met Ctrl+Shift+Enter) kun het rijnummer vinden (en dus ook bepalen of een combinatie voorkomt met een IFERROR-lus):
Code:
ENG: =MATCH("Glenn Panis"&TEXT(DATE(2018;5;1);"d-m-jjjj");D2:D6&TEXT(I2:I6;"d-m-jjjj");0)

Heb een gelijk probleem

Ik probeer van iedere deelnemer op een rij te krijgen welke trainingen hij of zij gedaan heeft. Probleem is dat een persoon meerdere keren in mijn trainingsdatabase voorkomt. Hoe if en vlookup te combineren?
Ook ik ben al uren bezig om het werkend te krijgen. Krijg er grijze haren van.

Zijn twee verschillende worksheets waar de informatie in staat.

Laatst bewerkt:
Anwerst,

welkom Helpmij.nl!

Staan er echte gegevens in je bestand? Dan graag z.s.m. aanpassen.

Zou je in een nieuwe bijlage kunnen aangeven wat er waar verwacht wordt als uitkomst?

Link naar mijn excel voorbeeld

zie mijn bijlage. Zou graag op een rij alle trainingen zien die iemand gedaan heeft.

Bijlagen

bijlage aangepast

Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp. Waar wil je de controle uitvoeren?

Met de volgende matrix formule (afsluiten met Ctrl+Shift+Enter) kun het rijnummer vinden (en dus ook bepalen of een combinatie voorkomt met een IFERROR-lus):
Code:
ENG: =MATCH("Glenn Panis"&TEXT(DATE(2018;5;1);"d-m-jjjj");D2:D6&TEXT(I2:I6;"d-m-jjjj");0)

Beste Peter,

Ik heb de bijlage aangepast, misschien is het zo duidelijker...

Alvast al vriendelijk bedankt voor uw hulp.

Groetjes

An

Bijlagen

@NellieN
Het is niet de bedoeling om in een topic van iemand anders "in te breken" met een eigen probleem. Je kunt even wachten of er in dit topic een oplossing komt die ook voor jouw probleem van toepassing is. Anders kun je een eigen topic openen om hier op door te borduren.

@An
Sorry, maar dit gaat mijn pet te boven. Je moet volgens mij een soort afweging gaan doen. Valt de datum binnen de eerste datumreeks? Zo nee, valt deze binnen de tweede datumreeks etc. Ik heb hier geen formule voorhanden, maar ik twijfel er niet aan dat er toppers zijn die je verder kunnen helpen.

Voor de zekerheid: mag het via een VB-oplossing?

@ Peter
Toch heel tof dat je hebt geprobeerd! Ik heb de eerste bijlage verwijderd en de 2de bijlage had ik aangepast naar gegevens die openbaar mogen.

Ik zoek nog even verder... ;-)

Groetjes
An

Volgens mij is je vraag prima oplosbaar maar schort het aan een heldere formulering.
Welke gegevens zoek je precies, welk tabblad bevat brongegevens en waar moet het resultaat komen?

An,

hoe moet Excel "weten" naar welke regel gekeken moet worden?

Kan een moderator deze draad svp. splitsen ?

Volgens mij is je vraag prima oplosbaar maar schort het aan een heldere formulering.
Welke gegevens zoek je precies, welk tabblad bevat brongegevens en waar moet het resultaat komen?

Ik zoek of er per opdracht een GPMI contract is of niet. Een contract wordt opgesteld voor een periode. Ik heb in het geel aangeduid waar het resultaat dient te komen GPMI ok Of niet OK. Het probleem is dat er meerdere opdrachten en meerdere contracten zijn voor dezelfde persoon ...
Ik hoop dat het zo wat duidelijk is ? Ik heb geprobeerd met index en vergelijken maar snap er niks van...

Groetjes
An

als je in het voorbeeld ook nog kunt aangeven waar de datum staat die "regelt" welke periode je zoekt komen we wellicht verder.

Probeer eens deze formule in G2 (invoeren met CTRL SHIFT ENTER):
Code:
=MAX(ALS(GPMI!$A$2:$A$6=A2;GPMI!$D$2:$D$6))
Deze formule zoekt het contract per medewerker met de langste doorlooptijd.

Probeer eens deze formule in G2 (invoeren met CTRL SHIFT ENTER):
Code:
=MAX(ALS(GPMI!$A$2:$A$6=A2;GPMI!$D$2:$D$6))
Deze formule zoekt het contract per medewerker met de langste doorlooptijd.

Mijn excuses dat ik nu pas antwoord maar had gisteren dagje verlof ;-)
Ik heb de formule eens geprobeerd maar dan geeft het me een datum die ofwel er niet in staat (zie bijlage) of de hoogste van alle rijen.
Misschien doe ik iets verkeerd want dit zou me wel helpen als ik dan ook de vroegste datum van het contract per persoon krijg.

nog eens dank voor uw hulp :-)Bekijk bijlage 306283Bekijk bijlage vraag_verticaal_zoeken.xlsxBekijk bijlage vraag_verticaal_zoeken.xlsxBekijk bijlage vraag_verticaal_zoeken.xlsx

als je in het voorbeeld ook nog kunt aangeven waar de datum staat die "regelt" welke periode je zoekt komen we wellicht verder.

Beste Haije,

De datum die ik zoek is in het blauw aangeduid in het eerste tabblad namelijk de datum per leefloon, indien die datum tussen de periode van het contract (per persoon) (2de tabblad) valt dan is dit OK.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is...

Groetjes

AnBekijk bijlage vraag_verticaal_zoeken.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan