• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal Zoeken in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dekkah

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Bekijk bijlage Verantwoording_VB.zip
Ik heb een Excel werkmap 97-2003 met meerdere bladen.

In het blad 'Controle' heb ik een Userform die nadat ik op de button controle heb geklikt gegevens gaat plaatsen in het blad 'Rekenblad'. Eerst wordt via een Sub Plakken de gegevens uit de textboxen geplaatst, hier worden bedragen berekend en daarna tevens bepaald of iemand in aanmerking komt voor een gratis artikel.

De waarden van dit gratis artikel staan in 'Rekenblad' in cel D9 (9, 4)= artikelnr een en in H9 (9, 8)= aantal 1 of 2.

De waarde in D9 (Artikelnr.) komt ergens in het bereik A11 t/m A130 voor.

Ik had bedacht om met een andere Sub te gaan regelen dat de waarden van het gratis artikel in de rij komt te staan waar de waarde van D9 voorkomt en dan het liefst in kolom E (dus 5), ik had bedacht om iets als Vert.zoeken (VLookup) te gebruiken, maar dit is voor mij blijkbaar een brug te ver.

Graag jullie hulp

Laatst bewerkt:
De meeste helpers gaan dit niet nabootsen, en gaan dan aan je vraag voorbij.
Doe er een voorbeeldbestandje bij.
Ik denk dat je vast enkele reacties krijgt.

Waarom een werkbladfunctie gebruiken in VBA als je als alternatief ' Find ' hebt in VBA ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan