• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken, ISNB, database

• Onderwerp starter Onderwerp starter ce123
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ce123

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Dag mensen,

Ik heb het volgende probleem. ik werk met een groot klantenbestand. elke klant heeft een uniek relatienummer. Nu wil ik in Excel bepaalde gegevens van die klant naast elkaar in een rij zetten. Die gegevens komen uit verschillende werkbladen (geimporteerd uit ander programma).

Ik werk met de verticaal.zoeken functie, omdat niet alle alle cellen gevuld zijn met data komt er in sommige cellen een "0" te staan. Dit probleem probeer ik op te lossen met de ISNB functie.(hetgeen ook in dit forum staat) Maar nu komt mijn probleem: Ik haal mijn gegevens van meerdere werkbladen (tabellen) waardoor ik deze functie naar mijn weten niet goed werkt.

Wellicht dat mijn uitleg een beetje:rolleyes: verwarrend daarom heb ik een klein bestand toegevoegd. waarin de functies staan.

Ik wil dus dat de cellen leeg blijven als de vert.zoek functie geen resultaat oplevert. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bijlagen

Zet de volgende formule in F2

=IF(I2<>"","",IF(ISBLANK(VLOOKUP(A2,Blad3!$A:$C,2,FALSE)),"",VLOOKUP(A2,Blad3!$A:$C,2,FALSE)))

Zo zou hij ook moeten kunnen volgens mijn bescheiden mening:
Code:
=ALS(OF(ISLEEG(A6);I6="");"";VERT.ZOEKEN(A6;Blad3!$A:$C;2;0))
(de 0 op het einde in de formule doet hetzelfde als "onwaar")

Succes,
Martin

Bedankt

@geep1980, thankyou, hoornvan

allen bedankt voor jullie snelle reactie. Alles werkt berfect!! :thumb:
dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan