• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken meerdere resultaten weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

LEOVER

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2017
Beste forummers,

Ik wil iets in excel en het lukt me zelf niet! Graag jullie hulp.

Ik heb een tabblad met artikelen (ZI-nummers) en een hoop andere info. Daarnaast heb ik een tabblad met alle artikelen en mogelijke indicaties. Ik wil graag op het eerste tabblad achter het ZI-nummer alle mogelijke indicaties zien.

Ik heb al even gezocht en kom veel oplossingen tegen met een INDEX functie, maar ik wil alle resultaten in een overzicht zien en niet het artikelnummer moeten intypen om vervolgens enkel de resultaten te zien van dat nummer.

Iemand een idee of dit kan?

Ik heb een bijlage toegevoegd van het gewenste resultaat. (de resultaten mogen eventueel op een andere manier worden weergegeven, als het zo niet mogelijk is)

Alvast hartelijk dank!

Bijlagen

Ik heb wat in elkaar geknutseld met formules. Ik heb het wel even opgeslagen als xlsx-bestand. Mocht je Excel-2003 bezitten, dan moet je de formules met ALS.FOUT(formule,"") even omzetten naar ALS(ISFOUT(formule),"",formule)

Bijlagen

wauw! Ik ben onder de indruk, dit is precies wat ik nodig heb! Kun je misschien een klein beetje toelichten wat je hebt gedaan, zodat ik het kan reproduceren op een groter bestand ?

Alvast dank!!

In het kort komt het erop neer dat ik eerst de formules in kolom E geplaatst heb. De gegevens uit kolommen A t/m D en F t/m H heb ik er vervolgens met INDEX-VERGELIJKEN of VERT.ZOEKEN bijgelezen. De dubbele regels heb ik met voorwaardelijke opmaak onzichtbaar gemaakt. Tenslotte heb de gegevens uit kolommen I en J bepaald met behulp van matrixformules (ingeven met Ctrl+Shift+Enter). Om de werking van de formules beter te begrijpen kun je gebruik maken van formules evalueren. Hier kun je stap voor de stap door de formule gaan en zien wat er gebeurt.

Oke, super bedankt, ik ga er maandag verder mee aan de slag om te kijken of het met zelf lukt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan