• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FGMdeGroot

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2012
Goeie avond,

Ik ben bezig met een kalender sheet die groen kleurt op de dagen dat de desbetreffende persoon vakantie of een vrije dag heeft.
Dit wil ik zodat ik duidelijk in een oogopslag kan zien of er overlappende vakanties zijn.

Het probleem onstaat als 2 of meer verschillende personen op de zelfde dagen vakantie hebben, ik gebruik per persoon een rij met de volgende code:
ALS(vert.zoeken( Datum;Matrix met datum en personen; kolom met personen;0)="de naam van de persoon"; 1; 0)

Als de waarde =1 kleurt de cel groen voor vakantie. tot hier gaat het helemaal perfect.

Als Persoon A & B de zelfde periode vrij zijn kleurt hij de vakjes van persoon A en niet van persoon b

Hoe is dit op te lossen?
Ik heb in het voorbeeld bestand in een aantal cellen extra uitleg gegeven.

Agenda > is informatie uit een ander progje,
Vertaling import > is om de text waarde om te zetten in getallen

Bekijk bijlage kalender HM.xlsx

Bijvoorbaat dank,

F. de Groot

Oplossing met Matrixformules.

Mr de Groot,

De oplossing die je zoekt is nogal lastig maar kan met matrixformules worden opgelost.
Je zal zelf even moeten kijken bij matrixformules, deze kun je op de website van
Microsoft wel vinden.

Ik heb je bestand wat moeten aanpassen maar hier heb je het begin van een oplossing.

Om de formules wat overzichtelijker te maken heb ik gebruik gemaakt van twee reeks namen.
Deze zullen waarschijnlijk in de uiteindelijke oplossing aangepast moeten worden.

Veel Succes.

Bekijk bijlage HelpMijnBalkenkalender.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan