• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken met 2 zoekwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefaan76

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2010
Hallo,

kan er mij iemand helpen met het probleem uitgelegd in de bijlage ivm vert zoeken met 2 zoekwaarden die ik samengebracht heb naar 1 zoekwaarde (via tekst.samenbrengen) dus zou geen probleem mogen zijn maar zoek er nu al een tijdje op en heb al van alles veranderd en eens aangepast maar de oplossing komt er niet en krijg telkens "1" als uitkomst

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Stefaan76

Probeer het eens met de volgende formule :

Code:
=VERT.ZOEKEN($A2&C$1;$H$1:$L$19;5;ONWAAR)

bedankt,

beide oplossingen werken dus nu moet ik eens bekijken wat het gemakkelijkst is
vert zoeken met een kortere formule maar met hulpkolom of die somproductformule

maar alvast bedankt voor de supersnelle reactie

Beste stefaan76 ;)

Met de formule VERT.ZOEKEN kan er maar 1 mogelijkheid zijn ook als er 2 dezelfde in voorkomen.
Met SOMPRODUCT zal hij de som maken naargelang aantal mogelijkheden er zijn.

VB;

Er staat 2 x Jan en bv, dan zal hij met SOMPRODUCT de som maken van beide, hetgeen met VERT.ZOEKEN niet het geval is.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Stefaan76

Mijn voorkeur zou uitgaan naar Somproduct. Als een combinatie niet voorkomt geeft deze als resultaat 0
Vert.zoeken geeft in dat geval #N/B waat ook wel weer op te lossen is.
En er is geen hulpkolom nodig.

De reden van Danny mbt het 2 keer voorkomen van de nam Jan is in mijn ogen niet relevant. Het gaat immers om het personeelsnummer in combinatie met de code voor de verlofdagen.
Er kunnen wel 10 mensen werken die Jan heten en dat wordt dan bij elkaar geteld.

ok beide bedankt voor de reacties en ga inderdaad de somproduct gebruiken en zo heb ik weer een nieuwe formule wat beter leren kennen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan