• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met 3 zoeksleutels

Status
Niet open voor verdere reacties.

WendyD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2011
Ik probeer aan de hand van meerdere zoekwaarden een kolom te vullen. Helaas loop ik vast.

Ik heb in de bijlage het tabblad "medewerkersoverzicht" . In dit overzicht staan alle medewerkers die meldingen kunnen inschieten. Die medewerkers zijn gekoppeld aan een bepaalde groep. Maar er zijn ook wisselingen geweest, waardoor een medewerker niet meer aan de groep behoort, maar weer bij een nieuwe groep. Aan de hand van de data probeer ik dit goed te kunnen zoeken.

In het tabblad "lijst" staat mijn input. Die input wil ik gekoppeld hebben aan een groep.
Ik krijg het voor elkaar om met verticaal zoeken de medewerker te zoeken en dus een groep te tonen in het oranje veld.
Helaas lukt het mij niet om de juiste groep te krijgen, omdat verticaal zoeken de eerste beste zoekwaarde heeft gevonden. En dus de verkeerde
groep toont.

Ik wil graag een functie hebben, die zoekt aan de hand van de datum indiening melding (die tussen de data-waarde valt in tab medewerekersoverzicht) en de betreffende melder.

Ik heb bij dit voorbeeld document geen functie meer actief staan.
Als het betekent dat in het medewerkersoverzicht nog een extra functie geactiveerd moet worden, dan is dat geen probleem.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is en jullie mij kunnen helpen.

Bijlagen

Zo zou kunnen maar denk dat het wel een stuk korter kan.

Code:
=INDEX(Medewerkersoverzicht!$A$1:$D$9;SOMPRODUCT((Medewerkersoverzicht!$A$2:$A$9=Lijst!A6)*(Medewerkersoverzicht!$B$2:$B$9<B6)*(Medewerkersoverzicht!$C$2:$C$9>B6)*RIJ(Medewerkersoverzicht!$A$2:$A$9));4)

Niels

Het werkt inderdaad. Dank je wel Niels28. :thumb:

Of het wel of niet korter kan, maakt mij niet zoveel uit.
Zolang het zijn doel maar haalt.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan