• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Verticaal zoeken met als en vergelijken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Jeroen vR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2025
Hallo,
Ik ben op zoek naar een formule waarin ik het volgende kan bereiken.

als ik een artikelnummer ingeef in kolom A dan moet hij de prijs weergeven in Kolom B.
Maar nu komt het lastige (voor mij dan...)
ik heb in Tabblad B artikelnummers staan in kolom A en prijzen in kolom B
in Tabblad C heb ik ook artikelnummers staan, waarvan sommige het zelfde nummer als in Tab A. echter met goedkopere prijzen!
ik wil in mijn werkblad de goedkoopste prijzen weergeven.

Ik kom er echt niet uit...
Wie kan mij helpen? alvast bedankt,
Jeroen

Bijlagen

Je gebruikt de begrippen klant en artikel door elkaar, en je toelichting op werkblad "resultaat" klopt niet, maar ik denk dat je dit bedoelt, plaats deze formule op werkblad resultaat in B4 en trek door naar beneden:
Code:
=MIN(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A4;'Klant A'!A:B;2;ONWAAR);10^10);ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A4;'Klant B'!A:B;2;ONWAAR);10^10))

Even wat geld tegen aan gooien en het werkt op rolletjes😄

Je gebruikt de begrippen klant en artikel door elkaar, en je toelichting op werkblad "resultaat" klopt niet, maar ik denk dat je dit bedoelt, plaats deze formule op werkblad resultaat in B4 en trek door naar beneden:
Code:
=MIN(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A4;'Klant A'!A:B;2;ONWAAR);10^10);ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A4;'Klant B'!A:B;2;ONWAAR);10^10))
Super bedankt allen voor het meedenken, inderdaad AHulpje, dit is wat ik zocht, super bedankt :)

Excel 365:
Code:
=LET(x;VERT.STAPELEN('Klant A'!A3:B100;'Klant B'!A3:B100);MIN(ALS(INDEX(x;;1)=A4;INDEX(x;;2))))

Terug
Bovenaan Onderaan