• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met dezelfde waarde lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

janssen54

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2009
Hallo,

Volgende probleem met verticaal zoeken.
Ik moet wegens verhuizing naar nieuw magazijn artikelen met oude locatie een nieuwe locatie toewijzen, maar als ik de gegevens wil gebruiken in een andere update werkblad met dezelfde artikel maar nieuwe voorraad neemt die niet alle nieuwe locatie,s mee
zie bijlage als voorbeeld.

Wie kan me helpen.

:thumb:

Bijlagen

Als ik het goed begrijp, wil je dus vaker op dezelfde waarde vert.zoeken.
Dit zal dus een matrixformule worden (als het zonder hulpkolommen moet).
Maar ik weet niet waar je op wil zoeken.
Heb de bestanden bekeken, maar geraak er niet uit.

Misschien kun je het ergens aangeven.

Hallo,

Volgende probleem met verticaal zoeken.
Ik moet wegens verhuizing naar nieuw magazijn artikelen met oude locatie een nieuwe locatie toewijzen, maar als ik de gegevens wil gebruiken in een andere update werkblad met dezelfde artikel maar nieuwe voorraad neemt die niet alle nieuwe locatie,s mee
zie bijlage als voorbeeld.

Wie kan me helpen.

:thumb:

ik heb beide bestanden bekeken, maar ik snap niet wat je nu hebt, en waar je naartoe wi?

ik heb beide bestanden bekeken, maar ik snap niet wat je nu hebt, en waar je naartoe wi?

artikel 50-151-2 met oude( D6) en nieuwe locatie (H6) ( voorbeeld 1)
als ik elke week een nieuwe lijst ontvang met aantal stuks en oude locatie wil ik de nieuwe locatie met vert.zoeken plaatsen in in de nieuwe lijst maar 50-152-2 heeft diverse locatie,s (zie voorbeeld 1)
als ik vert.zoeken gebruik dan pakt die alleen één locatie ( B 1 08 ) (voorbeeld 2 ) maar ik wil alle nieuwe locatie,s in de nieuwe lijst

Gr,

MJ

Janssen,

Je zal toch met een beter uitleg moeten komen vrees ik, en/of aangeven in je bestandjes van wat en hoe.
Op dit moment is je vraag bijna honderd keer bekeken en je bestandjes zo’n twintig keer.
Bij mij wil het kwartje i.i.g. nog niet vallen, en ik denk bij velen.
De oranje cellen die je aangeeft hebben een andere waarde als van het ander voorbeeld.

Ik volg het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan