• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met grote velden

• Onderwerp starter Onderwerp starter bjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bjw

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2015
Hallo,

Ik probeer in Excel2007 gegevens over de hoogte van huizen te koppelen aan het adres van deze huizen. De gemeenschappelijke gegevens van deze twee aparte lijsten zijn de coordinaatgegevens van deze huizen. Doordat het de ene lijst zo'n 200 gegevens minder heeft, kan ik dit niet koppelen met een ALS-functie en gebruik ik dus een VERT.ZOEKEN-functie. Ik heb al ontdekt dat als er te veel karakters in een als tekst geformateerd bestand staan, deze worden weergegeven met hashtags (####). Maar ook als ik ze als standaard geformateerd heb krijg ik uit de VERT.ZOEKEN functie een foutmelding (#WAARDE!). Hier bij mijn stage al even rondgevraagd, maar niemand ziet de oplossing. Ik heb een klein voorbeeldje bijgevoegd. Weten jullie misschien hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt!
BramBekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Probeer het eens met de functie GELIJK. Die is flexibeler.
Het is een matrixformule, dus ingeven in B2 en afsluiten met CTRL SHIFT ENTER:

Code:
=INDEX(Blad2!$F$2:$F$34;VERGELIJKEN(WAAR;GELIJK(Blad2!$B$2:$B$34;A2);0))

Edit: je werkblad kan wel traag worden als het inderdaad om duizenden rijen gaat.

Laatst bewerkt:
Bedankt Timshel, dit is precies wat ik zocht!

Vergelijkbaar maar net iets anders:
Code:
=INDEX(Blad2!$F$2:$F$34;MATCH(TRUE;INDEX(Blad2!$B$2:$B$34=A2;0);0))
Gewoon ingeven met Enter, maar het vertragend effect over duizenden rijen zal ook vergelijkbaar zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan