• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

heesface

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2016
Beste Experts,

Ik heb een bestandje met wat tabbladen waaronder een blad met artikelen en een blad met een "planning".
Als ik in het blad Planning een artikel opgeef dan wordt met verticaal zoeken meteen de leverancier getoond in kolom B. In kolom C verschijnt op dezelfde manier het woordje "link". In het artikelblad is dat een hyperlink naar het tabblad van het betreffende artikel.
Deze hyperlink werkt echter niet in het tabblad planning.
Is er een manier dat deze hyperlink ook mee komt als deze opgeroepen wordt met verticaal zoeken?
Alvast bedankt!Bekijk bijlage vert_zoeken_hyperlink.xlsx

misschien werkt dit
Code:
=HYPERLINK(VERT.ZOEKEN(A3;artikels;3;ONWAAR))

Bedankt!
Maar helaas, bij het aanklikken krijg ik de melding dat het opgegeven bestand niet kan worden geopend...

Gebruik geen text to display in jouw werkblad artikels (artikelen!) maar gewoon de link

Voeg vervolgens aan Plongske's suggestie "#"& toe:

Code:
=HYPERLINK("#"&VERT.ZOEKEN(A3;artikels;3;ONWAAR))
hier kun je eventueel "Link" inzetten

Ook bedankt maar helaas.... ik krijg nu de melding dat het een ongeldige verwijzing is.
Maar misschien doe ik iets verkeerd?
Kan iemand de oplossing in het bestandje verwerken en dan weer posten?
Wederom dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan