• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Verticaal zoeken met indexfunctie

• Onderwerp starter Onderwerp starter BBP1
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

BBP1

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2021
Beste lezer,

Is het mogelijk om verticaal zoeken te combineren met de index functie?

Op blad 2 (gegevens) heb ik gegevens ingevuld zoals projectnummer, naam, geboortedatum, adres, postcode, woonplaats enz.
Op blad 1(zoekveld) wil ik zoeken in A1 op projectnummer waarna als resultaat dan de gegevens zoals voornaam , achternaam enz. zichtbaar worden.
Het is namelijk zo dat ik bij Gegevens alle informatie registreer maar niet alles hoeft zichtbaar te worden bij de resultaten in het zoekveld

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

ik hoop dat u zelf een voorbeeldbestandje plaatst.

• Leuk
Waarderingen: BBP1
Bijna, de projectnummers zijn niet uniek. Er zijn ongeveer nu 20 projecten ( in de toekomst zullen dit er nog meer worden). Ik ga meerdere personen registreren op het project.
Wanneer ik dan het project invul wil ik graag alle personen die op dat project zijn geregistreerd zichtbaar hebben.

Mooi voorbeeldbestand zonder inhoud.

Probeer deze dan eens.
Code:
=FILTER(INDEX(TblData;SEQUENCE(ROWS(TblData));{2\3\4\12\13\9\10\16\17});TblData[[Project ]]=$A$1)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan