• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken met meerdere criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

shanna

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
130
Op tabblad 1 staat:
in kolom "a" staan de clientnrs in kolom "b" de naam in kolom "c" de zorgfunctie in kolom "d" de datum en kolom "e" aantal uur geleverde zorg

Op tabblad 2 staat:
in kolom "a" de clientnrs en in kolom "b" de zorgfunctie en kolom "c" de klasse.

Graag wil ik op tabblad 1 in kolom ""f" van de client de juiste klasse krijgen, ik dacht dit te doen met verticaal zoeken maar loop tegen het feit aan dat ik daar maar 1 argument kan selecteren. Wat ik wil is dus van een client die een bepaalde zorgfunctie heeft de klasse krijgen. Een client heeft meerdere zorgfuncties en deze komt meerdere malen voor(het is een overzicht van een maand)

gr

Shanna
 
Hallo Shanna,

Plaats even een voorbeeldje.

Gr Joop
 
Ik kan je bestandje niet openen, geeft steeds een foutmelding. :(

Je kan dat oplossen door een hulpkolom in te voeren in beide sheets.

In sheet 1 zet je in een nieuwe kolom te gewilde zoekwaarde die bestaat uit kolom A en C.
Dus bv in kolom F: =A1&C1 en dit doorvoeren voor de hele data.

Voor sheet 2 iets gelijkaardigs, voeg nu een kolom in voor de A kolom: (A wordt nu B enz.)
zet daar in A1:=B1&C1

en doe nu in sheet 1 een vert.zoeken formule gebaseerd op kolom F van sheet 1, die zoekt in A:D van sheet 2, en de weer te geven kolomindex is 4, en benaderen is ONWAAR.
 
finch

ok Finch dat is een creatieve oplossing ik ga dit zeker morgen proberen.

thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan