• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met meerdere kolom matches

• Onderwerp starter Onderwerp starter CSRQ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CSRQ

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2018
Beste allen,

Ik heb twee grote data bestanden die ik graag met elkaar wil matchen dmv Verticaal Zoeken.

In Bestand A staan verschillende kolommen met achtereen volgende: Code, Land, Driver, Trailer, Tour
In Bestand B staan ook verschillende kolommen die ook Land, Driver, Trailer, Tour bevatten, alleen waarbij de Code mist.

Ik wil graag doormiddel van Verticaal zoeken ervoor zorgen dat in bestand B de juiste code ook wordt aangegeven, met als criteria dat Land en Land, Drivers en Driver, Trailer en Trailer, en Tour en Tour hetzelfde zijn (staan niet in de zelfde cellen).

Hoe kan ik dit het beste aanpakken.

Indien onduidelijk voeg ik nog graag een xls bestand toe, echter heb ik daar op dit moment even geen beschikking over.

Maak in beide bestanden een nieuwe kolom met een gelijke key met TEKST.SAMENVOEGEN(Land;driver;trailer;tour) en gebruik deze kolommen met verticaal zoeken. Noem de kolom in bestand B “ZOEK”. In bestand A noem je deze nieuwe kolom BRON. Op deze wijze creër je een zoeksleutel in exact dezelfde kolomvogorde als de bron waarin je deze waarde zoekt. Met verticaal zoeken is het vervolgens een fluitje van een cent

Het Moet werken zo. Laat me weten of het lukt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan