• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken naar gedeelte getal/tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marieke1980

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2014
Ik zal waarschijnlijk de zoveelste zijn die dit vraagt. Ik heb ook al gegoogled maar ik krijg het niet voor elkaar, weet je hoe frustrerend :( Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd maar wat?
Ik heb 2 exel bestanden met in het ene bestand o.a. code AL102075 en in het andere de CM102075. Deze wil ik dus matchen, ik weet dat je dit kan oplossen met verticaal zoeken en bij benaderen WAAR in moet vullen maar hij gooit het door elkaar ofzo, zie bijlage blad1 en 2. Wie kan mij helpen en zeggen wat ik verkeerd doe

Bekijk bijlage test.xls

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp

Groetjes Marieke

Laatst bewerkt:
Wat wil je dan met elkaar vergelijken? AL102075 is toch iets anders dan CM102075. Als je wil vergelijken op 102075 dan kan je dit het makkelijkst met een hulpkolom doen.

Of zonder hulpkolom maar met een matrixformule. (een matrixformule dien je op te slaan dmv Ctrl+Shift+Enter)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Deze codes zijn uit 2 administraties maar dus wel hetzelfde daarom moet hij naar gedeelte van de cel kijken (102075) en niet naar de exacte overeenkomt. Die hulpkolom heb ik nu inmiddels ook gebruikt gezien ik geen anders oplossing had. Maar het hele probleem is dat er niet altijd 2 letters voor staan maar soms zelfs 3 of 4. Dus moet ik alsnog de hele lijst handmatig door het zijn 15100 regels en daar wordt ik niet echt vrolijk van

Met een Matrixformule ben ik niet mee bekend werkt dit ook wanneer het aantal letters aan het begin van code niet overal gelijk is?

Zowel in het voorbeeldje met de hulpkolom als het voorbeeldje met de matrixformule maak ik gebruik van de functie RECHTS(cel;6). Al staat het hele alfabet ervoor alleen de laatste 6 posities worden vergeleken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan