• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken naar meerdere waarden en gemiddelde berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roosexcel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2015
Goedemiddag Helpmij'ers!

Na uren ploeteren, heb ik besloten mijn probleem met jullie te delen.
Ik probeer het gemiddelde uit te rekenen van 20 dagen handelsvolume van specifieke bedrijven. Ik heb gegevens van het volume en de tickersymbolen die verwijzen naar de bedrijven. Nu lukt het me om het volume van 1 dag (de eerste dag) op te zoeken door de formule verticaal zoeken, maar eigenlijk wil ik het gemiddelde weten van de eerste 20 dagen waarvan volumegegevens beschikbaar zijn, maar heb geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg.

Kan iemand mij helpen?:rolleyes:

Thanks!

Bijlagen

Volgens mij staan de datums in kolom B, maar dan in formaat (d)dmmjj en niet geformatteerd als datum, dus dan kun je er eigenlijk niets mee.
Ook de lege cellen her en der in de matrix maken het er niet eenvoudiger op.
Mijn advies zou zijn om eerst deze punten te adresseren en dan nog eens terug te komen met een bestand dat dienovereenkomstig is aangepast.

Toevoeging: klopt het dat de gewenste output moet komen in kolom B van werkblad TICKERS? Zo niet, hoe en waar dan?

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage excelvraagje2.xlsx

Hey Niek en Marcel,

Bedankt voor jullie reactie! De datums in kolom B waren inderdaad niet geformatteerd als datum en ik heb de ontbrekende de tickers verwijdert. De gewenste output moet inderdaad in Kolom B van werkblad Tickers komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan