• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken - nummer aan naam koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Berichten
55
Goedenavond,

Op het moment ben ik bezig om een Excel werkblad te "bouwen" voor verschillende voorschotten en vergoedingen die er bij ons bedrijf verstrekt/vergoed worden.

Zie bijlage:
Ik heb twee werkbladen, 1 werkblad waar diverse categorieën in staan, [directie, kantoorpersoneel, werkplaats personeel] met een kolom voor bedrag en begin/einddatum...

In het tweede werkblad heb ik een lijst met namen van "personeelsleden" gekoppeld aan een personeelsnummer...

Nu had ik het zo in gedachte: mijn doel is om, als ik in kolom a3 een personeelsnummer intik, bijvoorbeeld 100, dat er in B3 de naam: "Naam B" komt te staan...

Nu had ik al wat gestoeid met formules en verticaal zoeken, echter kom ik er niet bepaald uit, het lijkt me dat het vast een makkelijke formule zal zijn, echter voor mij helaas te hoog gegrepen, ik kan opzich wel goed met Excel overweg, echter ligt de lat voor mij te hoog bij deze "formule"* (als hetgeen wat ik omschreven heb sowieso kan)...

zou iemand mij enkele adviezen hierover kunnen geven?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht :)

Bestand:

http://members.home.nl/m.levink/excel/testabc.xls

Opmerking: op het werk wordt Excel 2007 gebruikt (mijn bestand is een 2003 bestand)
 
Code:
=vert.zoeken(A3;Medewerkers!$A$2:$B$6;2;0)

Kun je hier verder mee?
 
Formule voor B3:

Code:
=ALS(A3="";"";VERT.ZOEKEN(A3;Medewerkers!A2:B6;2))

Als er niets is ingevuld in A3, blijft B3 ook leeg.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hallo

Is dit wat je bedoelt??
Formule is ook toe pasbaar in excel 2007/2010.

Mvg Peter.

P.S. Er waren me wat forumleden voor.
 

Bijlagen

  • Kopie van testabc.xls
    25 KB · Weergaven: 1.263
Laatst bewerkt:
Helemaal perfect :)

Ik ben hier zeer blij mee, bedankt voor de medewerking, top! :)
 
Ik had nog 1 vraagje extra, als er geen getal/waarde wordt ingevuld, staat er #n/b... is er ook een mogelijkheid dit uit te schakelen?...
 
Ik had nog 1 vraagje extra, als er geen getal/waarde wordt ingevuld, staat er #n/b... is er ook een mogelijkheid dit uit te schakelen?...

In mijn oplossing heb ik hier al rekening mee gehouden... (zie #3)

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan