• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik havinga

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Hallo,

in het bestand wat ik heb bijgevoegd wil ik in het tabblad "herbeoordelingsplan" gegevens terugzien van tabblad "tagno's". Het tabblad "herbeoordelingsplan" bevat een treklijstje in cel "AI5". De gegevens uit deze treklijst komen ook terug in kolom A van tabblad "tagno's. Als ik in cel "AI5"een keuze maak wil ik in cel "A22" de tagno's uit kolom B terugzien die corresponderen met het gekozen equipment ID. IK heb dit net vert.lookup geprobeerd maar dan krijg ik maar 1 gegeven terug terwijl in soomige gevallen een equipment ID uit meerdere tagno's bestaat. Die wil ik wel allemaal terugzien in cel "A22".
Kan dit met vert.lookup of is er een andere mogelijkheid?
Alvast bedankt voor de support

MvG
Erik

Bijlagen

Beste Wher,

bedankt voor je snelle reactie. Wil je nog eens kijken naar de werking van de toegevoegde macro want bij bij werkt-ie niet. Als ik in AI5 met het treklijstje een nieuwe waarde kies krijg ik in A22 geen verandering te zien!

De betreffende macro is geen Worksheet_Change macro, je moet hem ofwel zelf aanroepen, ofwel je reeds bestaande Worksheet_Change macro uitbreiden met volgende code-lijn:
Code:
Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
'de macro wordt gestart als equipment id gewijzigd wordt'
    If Target.Address = Range("AI5").Address Then
'het wisselen van het scherm (flikkeren) wordt afgezet
    Application.ScreenUpdating = False
   Dim mysearch As String, c0 As String, c1 As Range
 'de waarde van plantnr wordt toegekend aan een variabele(mysearch)
    mysearch = Range("AI5").Value
'op blad Scope in kolom 1 wordt gezocht naar de waarde van plantnr
[I][/I][COLOR="#FF0000"]ListAllTagnos[/COLOR]
    c0 = Sheets("Scope").Columns(1).Find(mysearch).Address
    If Err.Number = 0 Then
'bij de regel met het plantnr wordt het aantal benodigde kolommen naar rechts
'uitgebreid en gekopiëerd
        Sheets("Scope").Range(c0).Resize(1, 29).Copy
        Err.Clear
    End If........

\beste Wher,

wil jij deze aan de bestaande macro toevoegen zodat hij werkt, ik weet niet precies wat je bedoelt met "uitbreiden met de codelijn".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan