• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken of vlookup

• Onderwerp starter Onderwerp starter AatB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AatB

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Beste forumleden,

Ik heb in excel een database gemaakt met circa 1000 regels en 50 kolommen.
De rapportage hierop wil ik in een aparte spreadsheet maken en de gegevens overhalen middels vert.zoeken.

Aardig bedacht, maar nu de database gevuld is, duurt het een eeuwigheid voordat de rapportagesheet een en ander ge-updated heeft. Is er een alternatief in excel? Of kan vert.zoeken op een of ander manier sneller gemaakt worden?

Ik hoor het graag..

Mvg,

Aat

Zonder een zicht te hebben op de behoeften naar rapportage toe, is het werken via QueryTables (MSQuery) misschien aan te raden. Dan kan je subsets van de data opladen in je sheet adhv SQL commando's.

Zonder een zicht te hebben op de behoeften naar rapportage toe, is het werken via QueryTables (MSQuery) misschien aan te raden. Dan kan je subsets van de data opladen in je sheet adhv SQL commando's.

He Finch,

bedankt. Ik ga dat morgen meteen verder uitwerken. Ik geloof dat ik er wel uit zal komen.

Groeten, Aat:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan