• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal Zoeken op deel van tekst en matchen met andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mesh1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2021
Hallo,

Wie o wie kan mij helpen? Ik ben opzoek naar een formule zoals Verticaal Zoeken maar dan op basis van een gedeelte van de tekst die voorkomt in een ander blad en dan het artikelnummer overnemen van dat desbetreffende product.
Ik moet in een lijst van 500 producten het artikelnummer zoeken ten opzichte van een lijst van 3000+ producten. Echter komen de namen van de producten niet exact overeen.
Is er een formule die een deel van een woord van het product kan zoeken en kan matchen met het artikelnummer.

In de bijlage een bestand.

Hoor graag!

Dank!

Mesh :thumb:

Bijlagen

hallo Mesh, je zal toch een beetje meer moeten helpen.
als ik op blad 1 op vodka filter krijg ik al 9 mogelijkheden. welke moet ik dan kiezen?

Bijlagen

Een heleboel producten komen ook niet voor op blad1, ook niet met iets andere naam... wat dan? Willekeurig voorbeeld: "1906 Vodka 50cl"..
En is bijvoorbeeld "AA-Energy Drink High Energy 330ml" hetzelfde als "Aa-Drink 330 Ml"? of is het "Aa-Drink Pro Energy 330 Ml"?

Wordt wel een heel lastig verhaal zo gok ik...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan