• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken op gedeelte zin

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gdvk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gdvk

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2017
Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje waar ik niet uitkom. Waarschijnlijk heel simpel maar toch lukt het niet. Het gaat om het volgende:
kolom A Kolom B Kolom C
ALBERT HEIJN 1148 HAARLEM NLD 66,00 #N/B

Ik wil dat hij van een tweede tabblad Albert Heijn afhaalt en plaatst in kolom C. Nu heb ik verticaal zoeken geprobeerd maar als ik hem laat zoeken op kolom A, dan herkent hij het niet omdat de zin in kolom A meer bevat dan alleen het woord Albert Heijn. Dat is logisch, maar hoe pas ik dat aan. Kan ik tevens nog uitschakelen dat excel geen onderscheidt maakt tussen hoofd en kleine letters?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.....

Dank jullie wel alvast!

Je vraag is duidelijk, je voorbeeld documentje niet.

Je hebt helemaal gelijk!

Bijlagen

• Helpmij blad 1.JPG
    Helpmij blad 1.JPG
    33,2 KB · Weergaven: 50
  • Helpmij tabblad 2.JPG
    Helpmij tabblad 2.JPG
    46,2 KB · Weergaven: 60
En dan bedoel ik echt een document, geen plaatjes.

Maak er eens dit van:
Code:
=VERT.ZOEKEN(A2;Blad2!A:A;1;WAAR)

Thanks voor je reactie. Dat werkt inderdaad, maar dan zit ik met het probleem dat als ik die formule naar beneden doortrek en er zit bijvoorbeeld een supermarkt of iets dergelijks bij die nog niet op tabblad 2 staat dat hij er 1 gaat zoeken die in de buurt komt. En dus vult. Ik wil juist dat cellen leeg blijven die niet worden herkend of met N/B worden gevuld.....

Met de wijiziging zoals gedaan is het het 1 of het ander. Een echt oplossing zal denk VBA vereisen, maar misschien dat iemand anders nog iets weet.

Ik heb een oplossing met SEARCH(UK) of VIND.SPEC(NL) i.c.m. een Matrix-formule en INDEX()-formule

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan