• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken op meerdere mogelijke uitkomsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Hallo,

kan iemand mij vertellen wat de formule is voor verticaal zoeken als de unieke sleutel meerdere uitkomsten kan hebben.

Bijvoorbeeld: ik zoek een naam Jan. Jan komt meerdere malen voor. De uitkomst moet aangeven dat hij niet alleen van spaghetti houd maar ook van boerenkool (2 regels)

groet
bernard

kan iemand mij vertellen wat de formule is voor verticaal zoeken als de unieke sleutel meerdere uitkomsten kan hebben.

Bijvoorbeeld: ik zoek een naam Jan. Jan komt meerdere malen voor. De uitkomst moet aangeven dat hij niet alleen van spaghetti houd maar ook van boerenkool (2 regels)
als jan 2x voorkomt is het geen unieke sleutel meer. wat je kan doen is sorteren op naam (kolom A) in een hulpkolom de volgende formule zetten =ALS(A1=A2;1;0) en je voert als jan dan 2x voorkomt, staat er bij de eerste jan een 1.

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan