• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken optellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

idrission

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2012
Goedemiddag,

Wie kan mij helpen?

Ik probeer een overzicht te maken waarop ik kan zien hoeveel klanten met de criteria O of B er zijn en dan ook voor de afgelopen jaren.
Dit overzicht moet in het totaal dan automatisch ge-update worden als ik bovenstaande info aanpas.

Ik hoop de bijlage wat meer duidelijkheid geeft over hetgeen wat ik bedoel.
Cellen D9 t/m L9 moet en dan optellen en uiteraard ook D10 t/m L10.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Als de waarden in D4:L6 opgeteld moeten worden, dan in D9 en kopiëren naar rechts en naar beneden t/m L10:
Code:
=SOM.ALS($B$4:$B$6;$B9;D$4:D$6)
Zo niet, dan graag wat meer duidelijkheid wat de bedoeling is.

Beste Marcel,

Bedankt voor je snelle reactie.

Er moet dan nog wel onderscheid gemaakt worden tussen B of O kolom B.
Mijn excuses voor mijn onduidelijkheid.

Mvg,

Adil

Er moet dan nog wel onderscheid gemaakt worden tussen B of O kolom B.

Dat is al in de formule inbegrepen. De formule betekent: tel alle waarden in kolom D, rij 4 t/m 6 bij elkaar op, waarvoor geldt dat de waarde in B4 t/m B6 gelijk is aan de waarde in B9.
Als de formule naar rechts gekopieerd wordt, dan verschuift kolom B niet en kolom D wel.
Als de formule naar beneden gekopieerd wordt, dan verschuift rij 9 wel, maar de rest niet.

Ik zou zeggen: probeer het eens en laat weten of het goed is.

Klopt inderdaad deze formule had ik ook gehanteerd, maar ik krijg dan steeds 0 als waarde.
Terwijl hij in het voorbeeld wel gewoon werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan