• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken probleem!

• Onderwerp starter Onderwerp starter JobW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JobW

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2013
Goedemiddag,

Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Korte uitleg wat ik wil:

Verticaal zoeken naar een artikelnummer, echter wil ik niet dat Excel dan het artikelnummer opnieuw laat zien, maar ik wil dat Excel dan de prijs van het artikelnummer (staat in een ander tabblad) laat zien.

Ik kom hier echter niet uit. Kan iemand mij helpen?

Alvast hartelijk dank!

Groet,

JobW

Hierbij een voorbeeld bestand.

Ik hoop dat jullie voor een oplossing kunnen zorgen.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Met behulp van Vert.zoeken kom je wel tot een juiste prijs.:)

Bijlagen

Ik ben bang dat jouw oplossing niet de juiste is Cobbe
maar dit is maar een gokje omdat ik ook niet precies weet wat de uitkomst moet zijn

het probleem is dat de artikelnummers hetzelfde zijn voor verschillende producten
als je bij prijs kijkt zie je 4 precies dezelfde artikelcodes met verschillende prijzen
er zal nog iets van een hulpkolom bij moeten zodat hier onderscheid in komt als je dit ook nog wilt uit splitsen

Ja je hebt natuurlijk gelijk, een beetje onzorgvuldig gelezen.

Maar ik zie voor dezelfde art.code en dezelfde klantcode verschillende prijzen, dus wordt het nattevingerwerk of?

Excel moet toch ergens kunnen achterhalen welke prijs gehanteerd wordt.

wat ik wel eens gebruikt heb is een kolommetje toevoegen die telt hoevaak die is voorgekomen tot dan toe waarna die toegevoegd word aan het unieke id waar vervolgens op gezocht kan worden

dit moet je dan natuurlijk ook doen bij de prijslijst
maarja of daar de volgorde van gelijk is weet je maar nooit

er moet een goede manier gevonden worden ze uniek te maken die betrouwbaar is

of gewoon alle dubbele negeren omdat je ervanuit gaat dat deze veroudert zijn en niet meer bestaan??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan