• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Beste,

In bijlage wil ik de formule verticaal zoeken gebruiken, die ik geregeld gebruik.
Echter nu wil hij niet werken.
Ik heb mijn opmerkingen in de Excel gezet.

Mvg,
Mark

Bijlagen

Beste Mark,

Je zoekwaarde is opgeslagen als "tekst" en in je zoekmatrix zijn het getallen. (waarschijnlijk geexporteerd ofzo vanuit een ander programma?)
Als het goed is zie je ook van die groene driehoekjes in de cellen staan. Als je op de cel klikt komt er een uitroeptekentje en als je daar op klikt kan je conventeren naar getal.

Selecteer alle cellen met groene driehoekjes en conventeer alles naar getal en hij doet het...

Beste Mark,

Als het goed is zie je ook van die groene driehoekjes in de cellen staan.

Kan ook een ander kleur zijn, maar ook die optie (regels voor foutcontrole... getallen die zijn opgemaakt als tekst) moet toevallig aangevinkt staan bij de opties van Excel, anders zie je ze niet.

Bedankt voor de reacties.
Maar al mijn cellen staan op standaard ingesteld.
In de formule staat A2 omdat ik dit zo heb geselecteerd bij het opstellen van de formule,
en dit is gemakkelijk om naar benden door te kopiëren naar de andere cellen.
Als ik A2 vervang door 453000 dan werkt hij uiteraard, maar dan kan ik mijn formule
niet doortrekken naar beneden, want dat blijft die steeds naar 453000 zoeken.

Mvg,
Mark

Zet het celformaat (kolom A) eens op getal met 2 decimalen.

Je ziet dat er dan niets veranderd.
Excel ziet het dus niet als getal.

opl:
Zet in een willekeurige lege cel een 1
Kopieer de 1 en selecteer daarna het gewenste bereik (kolom A)
Daarna 'plakken speciaal' en 'vermenigvuldigen'

De 1 mag weer verwijderd worden en het celformaat (kolom A)mag op getal zonder decimalen gezet worden.

Er waren 2 euvels de getallen stonden niet allemaal als getallen maar als tekst en je moet het zoektabelbereik vastzetten.

Code:
=VERT.ZOEKEN($A2;$H$1:$I$13;2;ONWAAR)

Bijlagen

Super.

Ik heb het truckje met het getal 1 en kopiëren en dan plakken speciaal --> vermenigvuldigen toegepast en het werkt.

Zal ik goed onthouden voor volgende keer.

Bedankt!
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan