• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken/productsom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wensie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2016
Bekijk bijlage 267835Hoi,
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

In bijlage de excel met twee tabbladen.
1ste tablad zijn orders. 2de tabblad zijn orderwijzigingen. Er kunnen geen, maar ook meerdere orderwijzigingen per order zijn.
In kolom D zou ik graag het aantal orderwijzingen per ordernummer hebben staan. Maar enkel die orderwijzingen mogen geteld worden waarbij de BATdatum>Wijzigingsdatum.
In kolom E zou ik graag het aantal orderwijzigingen per ordernummer hebben die een bepaald type hebben. In dit voorbeeld is dat bv "07". Ook hier telt dat enkel die orderwijzigingen waarbij BATdatum>Wijzigingsdatum geteld mogen worden.

in kolom A komt elke ordernummer meerdere keren voor. De resultaten in kolom D en E zullen dus een aantal keer herhaald worden.

Voorbeeld oplossing: In D2 zou dus 2 moeten staan. In E2 een 0.
In D11 zou een 2 moeten staan. In E11 een 1.

Ik heb al een aantal zaken met aantal.als en somproduct gebruikt maar ik kom er maar niet aan uit.

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja klopt inderdaad!
het kan niet simpeler? :p
Enorm bedankt!

Het kan vast simpeler met een stukje VBA. Maar dat is niet echt mijn ding.

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan