• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken tekst geeft #Waarde!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan09

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2016
Goedemiddag,

Ik heb volgende vraag (zie bijgaande excel).
Piet en Kees hebben soms dezelfde artikelen met andere artikelnummers en een andere omschrijving terwijl het om hetzelfde artikel gaat. Soms hebben ze afwijkende artikelen.
De artikelnummers welke zij gebruiken kunnen dezelfde artikelomschrijving hebben, maar dit kan dan weer afwijken in aantal waardoor het geen match mag zijn.
Nu is er een data bron waar de artikelnummers van beide heren staan en de aantallen bij deze producten. Door de artikelnaam+aantallen samen te voegen is er een artikelnaam te creëren waarmee de artikelen van beide heren vergeleken kunnen worden.
Wanneer ik dit doe met vert.zoeken dan levert dit de wel of geen match op, dit gaat dus goed 

Echter wanneer ik een als formule hiervan maak en/of een als.fout formule dan gaat dit mis: #Waarde!. Nu lees ik dat dit te maken kan hebben met dat de artikelnaam+aantallen Tekst zijn, echter kan dit niet anders (de artikelomschrijving dient tekst te blijven en ik heb het aantal ook nodig, zodat men ook nog snapt waarnaar ze kijken).

Hoe kan ik een formule maken waarbij ik toch vert.zoeken gebruik en dan toch de tekst kan vergelijken, of is dit met een andere formule wel haalbaar?
Gr Johan

Bijlagen

Als je deze nu eens gebruikt voor D2 op tabblad Piet:
Code:
=ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN(C2;kees!$D:$D;0));"ja";"")
En voor E2 op tabblad Kees
Code:
=ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN(D2;piet!$C:$C;0));"ja";"")

Voldoet dat?

Laatst bewerkt:
Piet|D2=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(C2;kees!D:D;1;ONWAAR);"")

in plaats van de smiley dient D : D te staan.

Het advies is om niet de gehele kolom te gebruiken voor het zoeken.

Laatst bewerkt:
@oeldere:
Tip. Dat probleem heb je niet als je codetags gebruikt.
Code:
Piet|D2=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(C2;kees!D;D;1;ONWAAR);"")

Code:
=ALS(ISFOUT(INDEX(piet!$C$2:$C$7;VERGELIJKEN(D2;piet!$C$2:$C$7;0)));"";"Piet ook")
voor het blad Kees.
kan aangepast worden voor het andere blad.

Alle bedankt.
Ik ga kijken of ik er mee uit de voeten kan.

Laatst bewerkt:
Alle nogmaals bedankt.
AlexCEL met die van jou kan ik het best overweg.

thanks en fijn weekend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan