• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken TEKST

Status
Niet open voor verdere reacties.

s949841

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Beste mensen,

Ik heb 2 kolommen A en B met gemeentenamen en een kolom C met de provincienaam. Kolom A wil ik koppelen aan B en C zodat de gemeentenaam uit kolom A wordt omgezet in een provincienaam. Is het mogelijk met de functie verticaal zoeken op tekst te zoeken en zo ja, hoe ziet een formule er dan uit. Bij voorbaat dank voor een reactie.

vr.gr.
Sander

Beste mensen,

Ik heb 2 kolommen A en B met gemeentenamen en een kolom C met de provincienaam. Kolom A wil ik koppelen aan B en C zodat de gemeentenaam uit kolom A wordt omgezet in een provincienaam. Is het mogelijk met de functie verticaal zoeken op tekst te zoeken en zo ja, hoe ziet een formule er dan uit. Bij voorbaat dank voor een reactie.

vr.gr.
Sander

In deze thread is je door Rdg1314 al een oplossing aangedragen.
Wat is er nieuw aan de vraag?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Bij de vorige vraag ging het om het koppelen van 2 kolommen met numiereke data. Dit is prima gelukt na de aanwijzingen. Nu gaat het om het koppelen van 2 kolommen met gemeentenamen. In voorbeelden op google zie ik dat TEKST in de functie wordt opgenomen. Ik ben hier mee aan het stoeien maar krijg het niet voor elkaar.

Sander

Naar aanleiding van hetzelfde bestand:
In cel B6 staat de plaatsnaam
In cel C6 staat de gemeentenaam

Code:
=INDEX(D8:D4800;VERGELIJKEN(1;(B8:B4800=B6)*(C8:C4800=C6);0))
Dit is een matrixformule dus afsluiten met ctrl-shift-enter.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan