• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken tot waarde is gevonden, geef dan waarde weer in andere kolom en cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkHoogeveen

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2013
Daag Excel kenners,

Wil u graag nog een keertje storen met een ander probleem waar ik ook al een tijd mee stoei. Het heeft te maken met een rechtzaak en een claim.

Het gaat om verticaal zoeken tot dat we een bepaalde waarde tegenkomen (waarde in cel LGI, D32), geef dan de waarde weer van de rechterkolom plus 1 cel lager.

Een vaste waarde is cel D31 , deze data staan vast omdat deze voltooid zijn.
Een variabele waarde is D32 (waar nu 16 maanden staat), deze zal dus automatisch verlopen naarmate de tijd verstrijkt. (morgen 1 Mei zal er een 17 staan)

Nu is het mijn bedoeling om in het tabblad "rente doorloop" Excel te laten zoeken (beginnen in A15 en lager) totdat het de waarde 16 tegenkomt, en dan de waarde weergeeft in cel G29.

Weet iemand hier een oplossing voor ?

Oh ja,als ik het blad beveilig is alleen de datumcel D10 van nut, als ik deze verander in de huidige datum wordt alles aangepast naar nul. (dan gaat de doorloop niet door).

Het gaat me alleen om het verticale zoeken. Bedankt voor het meedenken.
Doei, Henk.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Plaats deze formule eens in LGI.G32:
Code:
=INDEX('Rente Doorloop'!$G$15:$G$88;MATCH(LGI!$D$32;'Rente Doorloop'!$A$15:$A$88;0)-1)
Match is vergelijken in NL.

Formule werkt niet..... en toch !!..... gelukt !

Daag Peter,

Die formule werkt niet, krijg steeds een foutmelding.

Ben al weer een aantal uren bezig geweest........ het is me gelukt !!

Kijk maar eens in de file.
Je hoeft ALLEEN in D10 de datum te veranderen in bijvoorbeeld vandaag.

WAAR IK NU NOG WEL MEE ZIT!!

Kan iemand eens kijken naar bijvoorbeeld cel H10 ? , die had ik graag automatisch groen gehad met een waarde boven de 0,01, en rood bij een waarde nul.

Hoop dat iemand me op weg kan helpen.

Fijne dag verder.
Henk.

Bijlagen

De formule werkt m.i. prima. Je moet alleen niet in de tussentijd de naam van je tabbladen wijzigen ;)

Het probleem met de opmaak wordt veroorzaakt doordat je de waarde als tekst hebt staan met de volgende formule:
Code:
=IF(G10=0;"0";"375")

Even de "" verwijderen is voldoende ...

Bedankt Peter voor het meedenken, had het over het hoofd gezien.

nogmaals dank je wel.

prettige dag nog,
Doeg,
Henk.

File compleet af, werken met datum , cel voorwaardelijke waarde , rente op rente

Hallo allemaal,

Wil jullie toch even mijn complete afgemaakt file laten zien.

Als je op de enige niet beveiligde cel de datum veranderd in vandaag, dan verandert er heel veel.
Cellen vallen weg, en de rentes etc. worden dan ook automatisch aangepast.

Dit ter info ,en om iedereen te helpen.

Henk.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan