• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken tussen 2 waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheHammer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2020
Dag Allemaal,

Ik ben op zoek naar een manier om tussen 2 waarden te zoeken zodat ik de de gegevens uit twee tabellen kan samenvoegen. Bijgevoegd heb ik een voorbeeld bestand. De gegevens uit de rechter tabel wil ik middels een formule plaatsen in de linker tabel op de rij met het dichts bijzijnde tijdstip. Als voorbeeld heb ik met de hand in kolom F t/m K met de hand de waarden ingevuld. Echter ik ben opzoek naar een formule als INDEX, VERT.ZOEKEN en/of VERGELIJKEN om dit automatisch uit te voeren. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Met Vertikaal zoeken en benaderen op waar? Het bestand is wel een beetje een rommeltje. Tabellen met lege rijen en een tabel die er uit ziet als een tabel maar geen tabel meer is. Een grafiek ergens midden in een tabel.

Bijlagen

Met Vertikaal zoeken en benaderen op waar? Het bestand is wel een beetje een rommeltje. Tabellen met lege rijen en een tabel die er uit ziet als een tabel maar geen tabel meer is. Een grafiek ergens midden in een tabel.

Beste VenA,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb het bestand netjes gemaakt.
Echter de oplossing die je aandraagt is niet helemaal wat ik zoek. Graag wil ik cel F4:K46 leeg houden zodat ik geen dubbele waarden in de tabel heb. Heb je daar een oplossing voor?

Wat is het probleem van dubbele waarden? Begrijp je het nut wel van een tabel? Lege cellen horen er eigenlijk niet in thuis.;) Met een draaitabel kan je eenvoudig de dubbele waarden elimineren.

Laatst bewerkt:
Zonder in te gaan op het waarom... zoek je zoiets?
Code:
F2: =INDEX(Tabel2[Datum en tijd];VERGELIJKEN(MIN(ABS(Tabel2[Datum en tijd]-[@Datum]));ABS(Tabel2[Datum en tijd]-[@Datum]);0))
G2: =INDEX(Tabel2[[E]:[I]];VERGELIJKEN([@[Datum en tijd]];Tabel2[Datum en tijd];0);VERGELIJKEN(Tabel1910[[#Kopteksten];[E]];Tabel2[[#Kopteksten];[E]:[I]];0))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan