• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken vanaf het tweede woord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Beste Helpmij'ers,

Ik ben op zoek naar een fomule (verticaal zoeken) die zoekt vanaf het tweede woord.

Code:
=VERT.ZOEKEN(C90;C43:C58;2;0)

Bij bovenstaande zoekt de formule vanaf het eerste woord. Ik weet niet of Excel sowieso kan zoeken vanaf het tweede woord, wellicht dat het anders via een vba moet kunnen.

Alvast heel erg bedankt.

Robert

Bekijk bijlage Voorbeeld zoeken.xlsx

Je hebt helemaal gelijk, ik heb het fout uitgelegd.

Hierbij heb ik een voorbeeld gemaakt. In dit voorbeeld staat hoe het moet worden.

Opbrengsten Hoog moet in cel B10 worden "Voorraad Hoog". M.a.w. in cel B10 moet de formule komen die kijkt in B3 en Opbrengsten wijzigt in Voorraad en de rest laat staan. Het kan ook voorkomen dat er naast "Opbrengsten" meer woorden staan, die moeten dus ook meegenomen worden. Ik hoop dat ik het zo goed genoeg uitgelegd heb.

Ik heb nog een tweede vraag: Zoals je ziet staat er een btw-percentage in kolom C. Hier moet excel het betreffende tarief overnemen vanuit tabel Opbrengsten naar tabel Voorraden. Dus...."Voorraad hoog" moet excel zoeken op Hoog vanuit de tabel Opbrengsten.

Het werkt perfect, hier was ik nooit zelf opgekomen. Heel erg bedankt voor jouw (snelle) hulp..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan