• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken zonder dubbele waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pokereye

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2019
Goeiemiddag

Ik ben mij al een hele dag aan het suf zoeken op de gepaste oplossing, maar tot nu toe nog niets gevonden.
Voor het werk moet ik de verkoopcijfers bijhouden van de verkopers per maand en per verkopen. Deze wil ik in één algemeen tabblad invoegen en nadien gewoon een filter per maand opzetten.
Per verkoper hebben we een tabblad om hun commissie van die maand te berekenen.
Graag wil ik in dat overzicht per verkoper de klantnamen zien en hun cijfer van die klant. Momenteel lukt dit wel met de verticaal zoeken functie, echter geeft hij steeds dubbele waarden weer wat niet de bedoeling is. Elke klant en cijfer mag maar 1 x verschijnen in het tabblad van de commissie.

Ik heb een voorbeeld in bijlage toegevoegd zodat jullie weten wat ik bedoel.

Hopelijk kent iemand de oplossing !

Alvast enorm bedankt !

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Verticaal zoeken is daar geen geschikte functie voor die vindt sowieso alleen de eerste waarde in de tabel dus als een klant in een volgende maand voorkomt blijft deze de eerste waarde weergeven die vert.zoeken tegenkomt.

De oplossing ligt ofwel bij een draaitabel ofwel bij een sommen.als formule.

zie bijlage voor een (snelle) uitwerking van de opzet.

Bijlagen

Bedankt voor je reactie ! De draaitabel ga ik even als oplossing 2 gebruiken want deze past niet echt in mijn layout die reeds bestaat om de commissielonen te bepalen. Ik bekijk de sommen.als functie even verder.

Bedankt voor de moeite !

Kan iemand mij misschien nog helpen met de formule draaitabel.ophalen eens te gebruiken in een voorbeeld ?
Ik ben er weer een hele voormiddag mee bezig geweest maar krijg het nog steeds niet in orde.

Plaats dan even een nieuw bestand met hoe je het nu ingericht hebt.

@Pokerey

Wil je je svp aanleren bij het plaatsen van een bijlage de knop 'Gereed' in het 'Beheer bijlagen' subscherm aan te klikken in plaats van de knop 'voer in' ?

Bijlagen

• Bijlagen_toevoegen.PNG
    Bijlagen_toevoegen.PNG
    44,6 KB · Weergaven: 47
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan