• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

DroopyA

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2004
Mijn vraag is: Is het mogelijk om verticaal te zoeken in twee bladeren, het is nl wel gelukt om verticaal te zoeken op een blad maar op twee nog niet.
Bijv: op blad 1 staat een formule met verticaal zoeken in blad 2, hij geeft dan ook een resultaat. Maar staat het resultaat niet in blad 2 dan moet hij verder zoeken op blad 3. Maar dat krijg ik niet voor elkaar. Wie o wie heeft er een idee?

Volgens mij kan dat niet.
Je moet denk ik een combi table maken met beide bladen en dan in die gaan zoeken.

als?

Volgens mij moet het via de formule ALS wel degelijk kunnen.

Zelf verder in te vullen voorbeeld:

=Als(vert.zoeken([blad2]=[niet gevonden waarde]; vert.zoeken(blad3);vert.zoeken([blad2]))

Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe je tabel op blad 2 eruit ziet. Je zult ergens moeten regelen dat uit de eerste verticaal-zoekopdracht een bepaalde waarde komt als de gezochte waarde niet wordt gevonden. Je kunt daarover het één en ander vinden in help-functie.

=ALS(ISFOUT(Vert.zoeken(A2;Blad2!A1;B90;2;onwaar));Vert.zoeken(A2;Blad3!A1;B90;2;onwaar);Vert.zoeken(A2;Blad2!A1;B90;2;onwaar))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan