• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter vgtc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vgtc

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Ik wil in een werkblad 2 een waarde in een te specificeren kolom in werkblad 1 laten opzoeken en vervolgens de hele rij waar de gevonden waarde in staat laten kopieren naar werkblad 2.
Momenteel kan ik alleen een waarde op laten zoeken in een bepaalde kolom maar kan ik slechts 1 waarde in een nader te specificeren kolom van die rij laten kopieren. (zie voorbeeld formule hieronder) Ik wil dus de hele rij laten kopieren. Kan dat? En hoe kan dat dan?

Voorbeeld zoals ik het nu heb:

=VERT.ZOEKEN(201;Sheet1!C3:Sheet1!AD3181;1)

Wie kan mij helpen?

Groet, Vincent

Dit geeft de celinhoud uit de 2de kolom:

=VERT.ZOEKEN(201;Sheet1!C3:Sheet1!AD3181;2)

Dit geeft de celinhoud uit de 3de kolom:

=VERT.ZOEKEN(201;Sheet1!C3:Sheet1!AD3181;3)

Dit geeft de celinhoud uit de 4de kolom:

=VERT.ZOEKEN(201;Sheet1!C3:Sheet1!AD3181;4)

Snappie?

Wigi

Vincent, houd het eens bij 1 forum aub.

hier staat het ook.

Je toont zo maar bitter weinig respect naar helpers toe.

Wigi

Ja, je hebt gelijk. Maar ik heb al een keer eerder een vraag op een forum gesteld. Daar heb ik nooit antwoord op gehad. Dus vandaar dat ik het op meerdere forums heb geprobeerd. Zal het niet meer doen! Ik merk ook dat ik ze niet kan wissen. Dus kan er nu niets aan veranderen.

Wat betreft je antwoord op mijn vraag: dat weet ik. Echter omdat ik een enorm groot bestand heb met veel rijen (2000) en kolommen (30) zou ik elke cel apart moeten aanpassen. Dat is monnikenwerk. Is er geen formule die de hele rij waar die waarde in staat overneemt?

Groet, Vincent

Je kan met KOLOM() werken.

Dat geeft de huidige nummer van de kolom.

Bv. als je in de derde kolom (C) bent en je wilt gegevens uit de tabel, maar dan van de 2de kolom, doe dan:

=VERT.ZOEKEN(201;Sheet1!$C$3:Sheet1!$AD$3181;KOLOM()-1)

Dan kan je die functie doortrekken naar rechts.

De 201 moet je wel variabel maken als je ook wil doortrekken naar beneden.

Wigi

Dag Wigi,

Bedankt voor je tip! Het werkt. Perfect.
Dat scheelt me een hoop tijd!
Hoevaak zit je achter de computer vragen te beantwoorden? Ik zie je overal. Da's hard werken!
Hartstikke goed!

Groet, Vincent

Hoi Wigi,

Toch nog een vraag.
Hoe maak ik de 201 variabel? Dus stel dat ik een lijst met nummers heb op een andere werkblad. Nu moet ik voor elke cel in de rij de 201 aanpassen aan het nieuwe nummer. Hoe zou ik het zo kunnen maken dat ik slecht 1 keer het nummer hoef aan te passen dit dit automatisch doortrekt naar de rest van de rij?

Groet, Vincent

Dat hangt ervan af hoe die data op het andere blad staan, en welke getallen je wilt opzoeken. Zonder voorbeeldbestand is het niet mogelijk meer info te verschaffen.

Hoi Wigi,

Ik heb een voorbeeld bijgesloten. Werkblad Bron is het originele bestand. Op werkblad Variabelen heb ik de variabele in te voeren productnummers staan. Op werkblad Resultaat zou dan het resultaat in moet komen te staan.
In werkblad Resultaat moet dezelfde lay-out komen als in het bronbestand op werkblad Bron.
Alleen komen hier de productnummers die ik zelf gekozen heb in het werkblad Variabelen.
Ik heb de variabelen nu zelf ingevuld in de formules van werkblad resultaat. Nu zouden deze automatisch overgenomen moeten worden van werkblad Variabelen. Hoe pas je dit aan?
En hoe krijg ik ook kolom 1 van het werkblad Bron in kolom 1 van werkblad Resultaat. De rest van de kolommen lukt me. Maar de eerste niet.

Enfin... Dat zijn dus mijn vragen.

Groet, Vincent

Als je al tegelijkertijd op 3 forums dezelfde vraag zet, trek ik mij terug van deze vraag. Er zijn grenzen.

Wigi

Beste Wigi,
Zoals je kunt lezen in de ander forums heb ik nog maar weinig ervaring met forums. Slechts 1 keer en daar heb ik nooit een antwoord op gekregen. Vanuit deze onervarenheid en het feit dat het de vorige keer niet is gelukt heb ik het op die wijze gedaan. Echter, ik heb me zoals je kan zien op de andere forum daar van terug getrokken. Ik kon mijn vraag echter niet wissen. Soms sta je gewoonweg niet stil hoe dat zaken werken.
Enfin..
In ieder geval bedankt dat je in eerste instantie geholpen hebt.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Dan kan je zeker beginnen met nagaan waarom je geen antwoord kreeg op de eerste vraag. De kans is groot dat het te onduidelijk was voor de helpers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan