• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rheino

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2001
Ik wil op tabblad 1 graag een overzicht maken van een wirwar aan gegevens in tabblad 2. Ik heb het idee dat ik Verticaal zoeken moet gebruiken, maar ik weet niet precies hoe.

Wat ik wil:
op tabblad 1 een tabel maken met:
pb1 - de som van alle waarden in kolom B van tabblad 2 die in kolom A pb1 hebben staan
pb2 - de som van alle waarden in kolom B van tabblad 2 die in kolom A pb2 hebben staan
pb3 - etc.

Zelfde ook met data e.d., maar daar kom ik wel uit als ik de juiste formule weet...

Om het lastiger te maken: ik heb een naam gemaakt voor een tabel, waarin pb1, pb2, pb3 staan met de bijbehorende titels, die op tabblad 3 staat.

Snappen jullie het nog :D

Misschien beter met SOM.ALS?
Ik ben een heel eind heb ik het idee, maar ik mis nog 1 stap: het criterium.

=SOM.ALS('Verwerking clippings'!E7:E326;"apr-08";'Verwerking clippings'!H7:H326)

Zie bijlage voor uitleg...

Ik ben geen Excel-expert, dus bij ingewikkelde formules svp een beetje uitleg van wat het betekent.....

Bijlagen

Zet in cel B4:

=SOM.ALS(Gegevens!$A$2:$A$9;Schaduwgegevens!A3;Gegevens!$C$2:$C$9)

en voer door naar beneden.

Voor de totalen per maand, voeg een extra kolom toe in de gegevens met daarin de maand (of een nummer van 1 tot 12 dat je ophaalt via de MAAND functie toegepast op de datum in kolom A). Dan kan je verder werken met een zeer analoge SOM.ALS functie.

Wigi

Bedankt voor je snelle reactie. Het ziet ernaar uit dat het zo gaat werken. Ga er maandag even naar kijken op mn werk.

Nogmaals dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan