Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

r3nate

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Hallo,

Eerder had ik een vraag over verticaal zoeken van het ene document in het andere document. Dit is mij nu gelukt (waarvoor mijn dank aan degene die mij geholpen hebben), maar nu stuit ik op het volgende probleem.

De formule die ik gebruik is
=VERT.ZOEKEN(B1;'file:///S:/Renate.xls'#$Sheet1.A$1:B$472;2)

en hiermee gaat t over het algemeen goed, maar hij zoekt de woorden niet letterlijk. Bv. in het bestand waaruit het gehaald moet worden staat het woord 'appeltje' dat gekoppeld moet worden. Maar nu wordt 'appeltje' gekoppeld aan 'appel', terwijl dat niet de bedoeling is. Dus mijn vraag is hoe kan ik ervoor zorgen dat de formule letterlijk de woorden (dus appel hoort bij appel) vindt en waar in de formule moet dit gezet worden?

Wederom hartelijk dank voor jullie hulp.

Renate

Probeer eens :

=VERT.ZOEKEN(B1;'file:///S:/Renate.xls'#$Sheet1.A$1:B$472;2;onwaar)

Dan krijg ik de melding: #N/B

Wat houdt dit in?

En zonder de 0 of onwaar op het einde doet ie het wel, maar dan pakt ie dus de uitzonderingen ook gewoon en daarbij krijg ik geen foutmelding en die moeten er juist uitgefilterd worden.

Bedankt.

Renate

Onderstaande formule werkt voor mij niet en ik krijg de melding #N/B, terwijl in 'b1' exact dezelfde naam staat als in 'A1 tm B472', dus het zou weergegeven moeten worden. Hoe kan dit?

=VERT.ZOEKEN(B1;'file:///S:/Renate.xls'#$Sheet1.A$1:B$472;2;0)

Alvast bedankt!

en nog een kleine toevoeging.

als ik op het einde van de formule 1 of 2 zet in plaats van 0 dan doet de formule het wel, maar daar heb ik dus niks aan, aangezien ik het nodig heb voor de exacte beschrijving, dus 0.

Onderstaande formule werkt voor mij niet en ik krijg de melding #N/B, terwijl in 'b1' exact dezelfde naam staat als in 'A1 tm B472', dus het zou weergegeven moeten worden. Hoe kan dit?

=VERT.ZOEKEN(B1;'file:///S:/Renate.xls'#$Sheet1.A$1:B$472;2;0)

Alvast bedankt!

Volgens de Help
Help van Calc zei:
Sorteervolgorde is een optionele parameter die aangeeft of de eerste kolom in de matrix is gesorteerd in oplopende volgorde. Voer de Booleaanse waarde ONWAAR of nul in als de eerste kolom niet is gesorteerd in oplopende volgorde. Gesorteerde kolommen kunnen veel sneller worden doorzocht en de functie geeft altijd een waarde terug, zelfs als de zoekwaarde niet exact overeenkomt, indien die tussen de hoogste en laagste waarde van de gesorteerde lijst ligt. In ongesorteerde lijsten moet de zoekwaarde exact overeenkomen. In andere gevallen zal de functie dit bericht teruggeven: Fout: Waarde niet beschikbaar.

Kijk dus even naar de sorteervolgorde van de matrix A1:B472

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan