• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikkie52

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Ik probeer met de volgende formule eerst 3 keer verticaal te zoeken naar een "match" en dan de waarde van de 4e kolom te plaatsen in de cel met deze formule maar iest is er niet goed.

=VLOOKUP(A1,A12:F21);=VLOOKUP(E1,A12:F21);=VLOOKUP(F1,A12:F21),4;false;false;false)

MvG
Erik

rikkie52,

kijk of hij nu wel werkt.
Code:
=VLOOKUP(A1,A12:F21);VLOOKUP(E1,A12:F21);VLOOKUP(F1,A12:F21),4;false;false;false)

Code:
=IF(VLOOKUP(A1;A12:F21;4;0);IF(VLOOKUP(E1;A12:F21;4;0);VLOOKUP(F1;A12:F21;4;0)))
Bedoel je dit:
Zoniet post dan even een xls voorbeeld bestandje.

Ik zie nu dat mijn vorige oplossing ook niet klopt daarom nog een nieuwe poging
Code:
=VLOOKUP(A1;A12:F21;4;0)&(VLOOKUP(E1;A12:F21;4;0)&VLOOKUP(F1;A12:F21;4;0))

Het is me nog even onduidelijk wat je dan als resultaat verwacht in kolom D?

Het probleem met vlookup is dat de eerste kolom van je zoekbereik alfabetisch gesorteerd moet zijn, anders krijg je geen goede resultaten.
Groetje Jan

In D1:

Code:
=D12
De 2 tabellen zijn vrijwel identiek
Kolom A is alleen tussen kolom C en D gezet.
De logica en het nut van deze verwisseling begrijp ik dus niet.

Willem,

dat kan ik mij voorstellen als je dit bestandje ziet maar geloof me, Ik ben naarstig op zoek naar een formule die werkt. De eigenlijke bestanden zijn vele male groter en er zullen ca 2000 gegevens (datums) moeten worden aangepast. Er is in ons werkbestand wat gebeurd met het datumformat en nu moet dat worden teruggezet mbv een oude back-up. Omdat het werkbestand meer gegevens (regels) bevat dan de oude back-up moet het op deze manier. Duidelijk?

Erik

Met een extra kolom heb ik deze oplossing voor je.

Bijlagen

Dat is wat ik zoek, Willem.
Bedankt!!
Deze vraag is beantwoord en kan worden gesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan