• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Als ik in een cel

=vert.zoeken(a1;a100:b200;2;onwaar)

dan verschijnt N/B voor waarden die wel degelijk in de tabel staan. Als ik cel a1 edit en dan terug op entrer klik dan wordt het resultaat wel weer gegeven.

Wat moet ik aan mijn formule veranderen ?

dbv,

Stefano

Hoi Stefano.
Je formule is juist. Waarschijnlijk staan in A100:a200 getallen opgemaakt als getal, en staat in a1 een getal opgemaakt als tekst. Zodra je dan de cel activeert en op enter drukt, wordt het een echt getal.
Wat staat er in cel a1? Een formule, of een getal dan ingevoerd wordt?
Truukje: Kopieer een lege cel, selecteer alle cellen waarin getallen staan met de opmaak tekst en ga via Plakken Speciaal > Waarden > Optellen. Nu is alles wel een getal.
Richard

met voorbeeld

Truuk met plakken speciaal werkt niet, zie bijlage aub.

dank bij voorbaat

Bijlagen

Probeer deze formule eens.
Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A2;$E$2:$G$32;3;0));"";VERT.ZOEKEN(A2;$E$2:$G$32;3;0))

mvg Peter

Je zoek bereik staat niet goed.

Code:
=VLOOKUP(A8;E8:G38;3;FALSE)

Als je de formule doorkopieert naar een cel eronder zorg er dan voor dat het bereik $- tekens bevat zodat dit niet aangepast wordt.
De formule moet dan worden:
Code:
=VLOOKUP(A2;$E$2:$G$32;3;FALSE)

Truuk met plakken speciaal werkt wel, alleen moet je dat in beide kolommen doen :o:o:o:o

dank !

en het bereik van je formule vastzetten zoals popipipo aangeeft.
;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan