• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulder2198

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2010
Goeie morgen allemaal,

Ik ben op dit moment bezig in een Excelbestand met de meerder tabbladen. uit onderstaande tabbladen wil ik gegevens halen.

Tab 1) Klanten-stam
Tab 2) Klanten-adressen

in Tab 1 staan alle debiteuren die we willen implementeren in ons nieuwe ERP pakket en in kolom a staan de huidige debiteuren nummers en in kolom B staan de nieuwe debiteuren nummers.

In Tab 2 staan eveneens alle debiteuren maar met daarachter alle afleveradressen, met in kolom A de oude debiteuren nummers. Wat ik nu graag zou willen is het volgende.

Wanneer debiteuren nummer Tab 2 kolom A voorkomt in Tab 1 kolom A. Dan moet het nieuwe debiteuren nummer uit Tab 1 kolom 2 als resultaat komen in Tab 2 kolom B.

Ik kan eventueel het Excel bestand plaatsen als dit nodig is.

Wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt

Mvg.

Erik Mulder

De vraag bij 40 keer bekeken en nog geen antwoord.
Met een xls vbtje zul je sneller een antwoord krijgen.

Erik,

volgens mij los je dat inderdaad op mbv vert.zoeken, zie voorbeeldje

Bijlagen

Kan helaas geen bestand opvoeren ondanks dat het een XLS is en onder de 100KB

Ik denk dat een een kwestie van het bereik aanpassen is.

Erik,

ik kan je plaatjes hier niet openen, maar ik denk inderdaad dat je het bereik moet aanpasen.

NB: vreemd dat je geen XLS kunt posten, wat is de foutmelding?

Foutmelding

Onderstaande melding krijg ik als ik upload:

500(IOErrorEvent type=''ioError''bubbles=false cancelable=false eventPhase=2text=''Error'' #2038'')

Maar hoe kan ik eventueel het bereik vergroten tot bijv. 2000 regels naar beneden?

in Excel 2003:

Invoegen > Naam > Definiëren

Ik neem aan dat je het over de oplossing van Haije hebt.
Via CTRL F3
Daar zie je 'zoeken' staan onderaan in het popup scherm kun je het bereik aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan