• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandito

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Hallo allen,

Ik heb een excel document gemaakt maar kwam vandaag tot een vervelende ontdekking. Ik heb twee formules voor verticaal zoeken:

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(A8;'K:\Excel\[definitief artikelen.xlsx]artikelen'!$B$2:$C$224;2;0));"";VERT.ZOEKEN(A8;'K:\Excel\[definitief artikelen.xlsx]artikelen'!$B$2:$C$224;2;0))

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(M8;'K:\Excel\[definitief artikelen.xlsx]debiteuren'!$A$2:$B$250;2;0));"";VERT.ZOEKEN(M8;'K:\Excel\[definitief artikelen.xlsx]debiteuren'!$A$2:$B$250;2;0))

De cel waarin de bovenste formule staat blijft mooi leeg als er geen getal is ingevoerd in cel A8.
De cel waarin de onderste formule staat komt helaas een 0 te staan wanneeer er geen getal is ingevoerd in cel M8.

Iemand enig idee waarin dit ligt?

Ik weet dat jullie graag een voorbeeld bestandje hebben maar de koppelingen liggen al in mijn document. Dan zou ik ook het gekoppelde bestandje mee moeten sturen en daar staan klantgegevens in die ik liever niet op het internet heb.

Bij voorbaat dank,

Lastig te beoordelen zonder voorbeeldbestand, maar ik vermoed dat dit komt doordat in in de eerste zoekkolom (B2:C224) waarschijnlijk geen nullen staan, terwijl dat in de zoekkolom van de 2e functie (A2:A250) waarschijnlijk wel het geval is.

Rebmog

Ik heb het probleem gevonden, het is inderdaad omdat het bereik A250 een hoop lege cellen had.

Nu zou ik dit graag oplossen, want als ik het bereik precies instel tot waar de waardes lopen kan er niks toegevoegd worden.

Iemand enig idee hoe ik de 0 weghaal als er legen cellen in het bereik staan?

Op wonderbaarlijke wijze is het probleem opgelost.

Tot zover deze vraag. Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan