• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

maniello

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2013
Goededag,

Ik werk met producten die in verschillende sheets zitten in één werkboek. In deze sheets zit een code met in 2de kolom de beschrijving.

Ik ben opzoek naar een functie voor op het beginblad zodat ik de product omschrijving zie door de code in te vullen.

CODE BESCHRIJVING

Er zijn 5 tabbladeren.

Helaas kan ik in office 2010 niet echt een uitweg vinden.

Alvast bedankt.

Maniello
Welkom op het forum, wanneer je een vraag steld aan de forum leden is het wenselijk dat je een voorbeeld bestand bijvoegd dit is makelijker voor al die gene die je een oplossing aanbieden, en je zal vlugger reactie krijgen en iedereen zal beter begrijpen wat je bedoeld.

Hoi Maniello,

Ik ga er gemakshalve van uit dat de producten om een bepaalde reden op verschillende tabbladen staan, bijv. verschillende leveranciers. Je zult dus eerst moeten bepalen op welk tabblad gezocht moet worden (zet die formule bijvoorbeeld in kolom AA) en dan kun je met =KIEZEN(AA..;VERT.ZOEKEN(A..;Blad2!Bereik;X;0);VERT.ZOEKEN(A..;Blad3!Bereik;X;0);VERT.ZOEKEN(A..;Blad4!Bereik;X;0);VERT.ZOEKEN(A..;Blad5!Bereik;X;0);VERT.ZOEKEN(A..;Blad6!Bereik;X;0)) op de verschillende bladen zoeken.

Groet,
Jeroen

Een voorbeeld van hoe je het zou kunnen aanpakken.
Let op: matrixformule dus ctrl+shift+enter!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan