• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

stephaniebos

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Hallo,

Ik heb een probleem met verticaal zoeken.

De zoekwaarde dat moet gevonden worden met de formule, is een getal dat verticaal gezocht wordt uit een ander bestand. Het getal wordt weergegeven, maar niet erkend in de nieuwe formule verticaal zoeken.

Kan iemand helpen?

bedankt

Tweede poging uitleg probleem:

Een getal wordt ingevuld in bestand A.

In bestand B komt het getal zichtbaar door een simpele formule =cel bestand A.

Wanneer ik in bestand B verticaal wil zoeken aan de hand van dat getal in een bestand C dan krijg ik de vermelding #N/B.

Hopelijk is dit beter uitgelegd... :)

Word het soms als Tekst weergegeven in bestand B?

Laatst bewerkt:
In bestand B heb ik de volledige kolom (waar het betreffende getal in staat) in celeigenschappen aangeduid als getal.

In bestand A wordt in cel A2 een getal ingevuld (5064).

In bestand B wordt in cel N7 verwezen naar cel D2 uit bestand A met formule =bestandA $D2 (Dit is zo voor de hele kolom N in bestand B)

In bestand B komt zonder probleem het getal 5064 in cel N7 (geldt voor de hele kolom N).

In bestand C staat in kolom A het getal 5064 en in kolom F een 1 of een 0.

Wanneer ik nu met formule verticaal zoeken op het getal 5064 (of andere waarden in kolom N) die in bestand B staat met formule
=Vert.zoeken(N7;[bestandC]$A$2:$G$100;6;onwaar) dan krijg ik =#N/B i.p.v. een 1 of een 0.

Maak er eens dit van:
Code:
=Vert.zoeken(N7;[bestandC][COLOR="#FF0000"]Blad1![/COLOR]$A$2:$G$100;6;onwaar)

neen dat is het niet, blad1 staat in de formule... had het niet correct getypt...

de formule werkt, want als ik in bestand B cel N7 het nummer 5064 typ (de verwijzing naar bestand A dus wegdoe) dan vindt hij wel zonder probleem de 0 of 1.

Ik heb het net even thuis getest en het moet volgens mij gewoon werken. Ik vermoed dat het getal in bestandA geen getal is maar een tekst. Probeer daarom dit eens:
Code:
=Vert.zoeken(N7[COLOR="#FF0000"]*1[/COLOR];[bestandC]Blad1!$A$2:$G$100;6;onwaar)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan