• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

raoulduivestein

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2012
Goedenavond,

Met onderstaande formule zoek ik verticaal, echter zou ik op meerdere tabbladen willen zoeken.
De waarde die gevonden moet worden is een datum, ik zou willen dat de cel de datum toont die het meest in de toekomst ligt.
Zou iemand mij op weg kunnen helpen :)

Code:
=(IFERROR(VLOOKUP(A5;ZA!$A$4:$D$100;3;0)))

Groet,

Marvin

@Jean Paul
Je onderschat je zelf als mega senior.:thumb:
Ik weet zelfs niet hoe dit op te lossen is zonder Vba

@ Plongske,

Een aanpak zonder VBA is mogelijk via de ingebouwde functionaliteit "Consolidate", zie bijlage.

Bijlagen

En toch vind ik de oplossing van @Jean-Paul een kanjer!!

Zelf vind ik de oplossing van WHER leuker. Weer een, voor mij, wazige knop in het lint duidelijk.:d Dit doet natuurlijk niets af aan de oplossing van JeanPaul28. Maar dat is maar VBA en daar kan alles mee:cool:

@Wher,
Na even zoeken is het gelukt.
Bedankt voor de uitleg, weer iets bijgeleerd.

@Sylvester
Goede opmerking, ben begonnen met deze instructie, zodat er in elke kolom "B" van elk tabblad gekeken moet worden tot laatste ingevulde cel, dat lukte bij het eerste tabblad maar niet bij de volgende, ik heb toen maar voor een andere oplossing gekozen, en deze werkt, ik zie nu dat deze Data_Range ook overbodig is.

@Jean-Paul - Sylvester Ponten wil enkel zeggen dat je die Data_Range hebt vergeten weg te halen in je functiebenoemming.

@ Cobbe dat had ik wel begrepen, maar mijn eerste optie was het zoeken langs deze manier, en als iemand hier daar een oplossing voor heeft mag hij daar ook mee komen, ik kan er alleen maar mijn VBA kennis mee verrijken.

Cobbe, soms is het handig om een function een extra range mee te geven ivm herbereken.
deze function herberekend niet automatisch als er in de bladen 2 tm 6 iets veranderd.

Laatst bewerkt:
zo herberekend hij wel automatisch: (gelijk iets ingekort)
Code:
Function MaxNaam(Look_Naam)
Application.Volatile
Dim ws As Worksheet, cl As Range
  For Each ws In Worksheets
    If ws.Name <> "Blad1" Then
For Each cl In ws.Range("B2:B" & ws.Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row)
    If cl.Offset(, -1).Value = Look_Naam Then MaxNaam = Application.Max(MaxNaam, cl)
Next
    End If
  Next ws
End Function

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan