• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonne0

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Zie voorbeeld bestand ... :confused:

Laatst bewerkt:
Probeer het eens met onderstaande code in C2

Code:
=ALS(F2="";"";INDEX('Kostenplaatsen medewerkers'!$A$2:$D$4;VERGELIJKEN(F2;'Kostenplaatsen medewerkers'!$C$2:$C$4;ONWAAR);4))*G2
en voor de uitkomst in I2 deze gebruiken

Code:
=ALS(F2="";"";INDEX('Kostenplaatsen medewerkers'!$A$2:$D$4;VERGELIJKEN(F2;'Kostenplaatsen medewerkers'!$C$2:$C$4;ONWAAR);1))

Laatst bewerkt:
OMG dat had ik zelf nooit kunnen bedenken. Super super bedankt !!!

Yvonnen,

Vertikaal zoeken gaat uit van een tabel waarbinnen je zoekt in de eerste kolom.
Aangezien je de naam zoekt "Piet Seb" in de benoemde reeks kostprijs en aangezien de eerst kolom
van de benoemde reeks de kostenplaats is loopt vertikaal zoeken de naam te zoeken in de kostenplaats,
en kan hij niets vinden. Logisch
Oplossing: Wijzig de range van de benoemde reeks kostprijs van "A2 D4" naar "C2 D4" en de formule in C2
wordt dan =VERT.ZOEKEN(F2;kostprijs;2;0)
Andere oplossing: Zet de naam die je zoeken wil voor alle andere kolommen in de zoekrange.

Veel Succes.

Veel Succes.

Oh?

Dus verticaal zoeken gaat altijd uit van de eerste kolom. Dat wist ik niet.

Beide oplossingen werken! Maar die van Elsendoorn is voor mij 'iets' :shocked: makkelijker te snappen ;-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan