• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

heesface

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2016
Dames, heren experts,

Ik doe veel met de functie Vertcaal.Zoeken om gegevens automatisch aan te vullen. In een bestand heb ik een werkblad artikelen waar alle artikelen staan en een werkblad planning met daarin een planning wanneer welke artikelen geleverd moeten worden.
Als je in de planning een artikelnummer opgeeft dan verschijnen de rest van de gegevens automatisch in de volgende kolommen.
Mijn probleem is het invoegen van een kolom in het artikelblad.
Stel ik voeg een extra kolom in tussen kolom B en C dan klopt uiteraard mijn functie Verticaal.Zoeken niet meer omdat er in die functie een kolom indexgetal wordt opgegeven.
Is het op één of andere manier mogelijk dat als je een extra kolom invoegt, dat dan alle formules automatisch aangepast worden?
Alvast bedankt voor de reacties.Bekijk bijlage planning.xlsx

Code:
=VERT.ZOEKEN(Tabel2[[#Deze rij];[nummer]];Tabel1;[COLOR=#ff0000]KOLOM(Tabel1[[#Kopteksten];[klant]])[/COLOR];ONWAAR)

Code:
=INDEX(Tabel1[klant];VERGELIJKEN(Tabel2[[#Deze rij];[nummer]];Tabel1[nummer];0))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan