• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilcomeijer12993

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2017
Goedemiddag,

In het bijgeleverde bestand heb ik een voorbeeld gemaakt met wat voor bestand ik wil hebben.

in het totaal blad zie je de gegevens uit blad 1, 2, 3 (dit zijn drop-down/export bestanden uit ons boekhoudprogramma).

nu loop ik vast omdat ik dezelfde namen/codes blijf houden. ook met onwaar en waar kan ik niks. maar ik moet de kolommen moet sorteren op de marge% op volgorde: Soort 3 - Soort 2 - Soort 1.

Wie kan helpen om dit zo te realiseren?

alvast bedankt!

Bijlagen

Allereerst: welkom op het forum

Op de tweede plaats: je gebruikt samengevoegde cellen en dat levert vroeger of later problemen op met bewerkingen in Excel; probeer ze te vermijden.

Op de derde plaats: dit gaat op deze manier met verticaal zoeken niet werken: bij alle 0% in kolom B, zal de formule Code 1 genereren, want hij pakt de eerste 0% die hij tegenkomt in kolom D.

Dat gezegd hebbende, ik ga eens kijken of ik er wat van kan bakken. :thumb:

Heren, Bedankt voor de antwoorden,

Ik heb beide Excel bestanden bekeken maar was meer op zoek naar die van Jean-Paul. op elke pagina zet ik een andere periode wat we met elkaar moeten vergelijken, dus heb niks aan drie losse tabellen.

alsnog wil ik jullie beide bedanken voor de snelle hulp op deze zondag!

mvg Wilco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan