• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marnick1805

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2020
Goedemiddag,

Voor het werk wil het mezelf makkelijk maken door voor 2019 verticaal zoeken gebruik.
Het is niet zo moeilijk maar op een 1 of andere manier lukt het me niet.

Het gaat om het volgende. Ik wil in tabblad "cijfers 2019 FO" op zoek naar het nummer uit bijvoorbeeld Kolom A3, A4, A5 etc.
Hij moet op zoek gaan naar dit nummer in Tabblad "QV totalen 2019". In dit tabblad staat het nummer in Kolom C.

Het nummer in tabblad Cijfers 2019 FO staan er dubbel in. De eerste zijn de kosten, de tweede zijn opbrengsten.
De kosten moeten worden gezocht in Kolom H van tabblad Qv totalen 2019 en de opbrengsten in Kolom D van tabblad Qv totalen 2019

Wie kan mij helpen? in Kolom X van Tabblad cijfers 2019 FO staan opmerkingen over hoe en wat

Bijlagen

Laatst bewerkt:
weet je zeker dat dit bestand hier geplaatst kan worden met het oog op de privacy?

jaaa je hebt gelijk. Stonden nog wat te veel gegevens in. Heb nu alle namen weggehaald. Alleen nog maar cijfers. Kan je in principe niks mee.
Bedankt voor je waarschuwing

in de verborgen tabbladen staan ze nog :) En waar moet die formule komen te staan? Gewenst resultaat aangeven in bestand is gewenst.

Laatst bewerkt:
****, helemaal vergeten

In Kolom X van het eerste tabblad staat de beschrijving. Hopelijk is het genoeg
X3 en X4

P.S. Ik heb net gekeken naar het eerste nummer 40013991, maar deze bestaat niet meer in het tabblad QV totalen 2019
Je moet dus beginnen bij X5 met het invullen van de formule

Hallo,

Ik heb een oplossing maar met een hulpkolom, omdat hoe jij het wil naar mijn heel moeilijk rekenen is.
Verticaal zoeken, index-match etc. werkte niet omdat de zoekwaarden eerst geconverteerd moesten worden.
Hier het voorbeeld met in het geel de aangepaste cellen

Gr

JV

Bijlagen

Zet een 1 ergens in je werkblad.
Kopieer die 1.
Selecteer de cellen in kolom A → Plakken speciaal → Vermenigvuldigen → Ok.

Verwijder de 1.

Kolom A heeft als eigenschap tekst gehad, en daar kom je maar op die manier vanaf.
Getallen moet je ook niet links uitlijnen, dan ben je het overzicht kwijt.
Laat het altijd op standaard staan dan zie je getallen rechts uitgelijnd en tekst(getallen) links.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan